SACKit storsælger outdoor-møbler i Tyskland
Et markant og målrettet fokus på det tyske marked resulterer i, at SACKit nu kan kalde Tyskland for sit største marked – i hvert fald når det kommer til udendørs møbler. Salget af outdoor-kollektionen til Tyskland stiger lodret og har år til dato omsat for 90 procent mere end i samme periode sidste år.
Sommervejret indfinder sig stille og roligt, og det betyder at udendørsarealerne skal klargøres. Det har sat skub i SACKits eksport af sin outdoor-kollektion.
Ordrerne tikker ind fra flere europæiske lande, og særligt i Tyskland er de udendørs loungemøbler populære blandt de tyske forbrugere.
Hele sidste års salg af outdoor-kollektionen til det tyske marked er allerede nået i år, og for første gang overhaler det tyske marked det danske.
“Vi har haft stort fokus på at øge brandkendskabet til SACKit i Tyskland, og nu mærker vi virkelig, at det tyske marked rykker med hastige skridt. Samlet set sælger vi omkring 30 procent mere på outdoor i Tyskland, end vi gør i Danmark”, fortæller Kristoffer Glerup, der er direktør og stifter af SACKit.
En generel succes
Gennemgående har salget af SACKit outdoor-kollektion været mere end godkendt i år.
“Vores hængekøjer var et kæmpe hit sidste år, og det fortsætter i 2022. Vi har solgt næsten 25 procent flere hængekøjer sammenlignet med samme periode sidste år. Samtidig buldrer vores outdoor-sækkestole fortsat derudad, og i maj har vi i gennemsnit solgt 60 om dagen. Det afspejler virkelig vores indsats for at gøre flere markeder interesserede i vores outdoor-kollektion", siger Kristoffer Glerup.
I alt har SACKits outdoor-kollektion omsat for tæt på 20 mio. kroner indtil videre i år, hvor det tyske marked tæller for 41 procent. I 2021 omsatte virksomheden for over 90 mio. kroner.
- HCL