Danskerne elsker lagersalg
Reduceret købekraft og jagten på det mest eksklusive tilbud betyder, at danskerne omfavner lagersalg
Mindre købekraft, en søgen efter den bedste deal og fællesskab er alle tendenser, der rører sig i det danske samfund for tiden. Derfor står der også stadig flere danskere i timevis lang kø til de bedste lagersalg, for danskerne skriger på originalitet og kvalitet, men de vil gerne have det til en god pris. Derfor er lagersalg er nærmest blevet et fænomen i sig selv
Lagersalg.com er i centrum for det, der ses som et af de store nye fænomener.
Med over 100.000 personer tilmeldt deres nyhedsbrev oplever de en markant stigning i danskere, der leder efter de bedste lagersalg i hele landet.
”Jeg var selv en af dem, der brugte tid på at lede efter gode lagersalg under min barselsorlov. Vi ser en klar tendens til, at god kvalitet og unikke kollektioner er det, danskerne leder efter - noget, som økonomien i dag ikke altid giver mulighed for”, forklarer Cecilie Göllnitz, CEO af Lagersalg.com.
Stigende økonomi og reduceret købekraft
Med et hurtigt blik på økonomien giver det også mening, at Lagersalg.com kan genkende den voksende tendens.
Ifølge Dansk Journalistforbund, er danskernes købekraft, især de yngre målgrupper, faldet kraftigt i løbet af de seneste 15 år. En nyuddannet danskers startløn tjente omkring 30.000 kr. om måneden i 2007. I 2022 var denne indkomst steget til blot 33.000 kr. Hvis vi inkluderer prisstigninger og inflation i ligningen, er købekraften ret kraftigt reduceret i løbet af disse år. Netop derfor benytter mange sig af lagersalg samtidig med at det giver en følelse af eksklusivitet, som ikke alle kan få adgang til, som vi også søger.