5 hurtige til Marie Ihlemann, marketingdirektør hos Stelton

Marie Ihlemann har været ansat som marketingdirektør hos Stelton siden årsskiftet. Designbase har talt med hende om bl.a. Steltons succes og position i markedet.

Hvilke Stelton-produkter sælger bedst i øjeblikket?
Vores nok mest kendte, og stadig relevante, produkt er EM77 termokanden. EM77 er et godt eksempel på et klassisk og tidsløst design, der stadig sælger godt. Vores To Go Click krus er også ret populært med sit stilrene og enkle design, der er nemt at anvende med én hånd. Endvidere har vores feminine Emma-serie, med den flotte termokande med træhåndtag, gjort det godt. Slutteligt er vores seneste lancering ’Stockholm kollektionen’ kommet godt fra start, ikke mindst fordi kollektionen består af et innovativt materialevalg med flotte kontraster.

I skriver på jeres hjemmeside, at I vil være førstevalg for forbrugeren – hvordan efterlever I det?
Vi ønsker at skabe merværdi for forbrugerne, og vi vil være førstevalg for de forbrugere, der ønsker at højne deres livsstil. Vores overbevisning er, at de, der vælger Stelton, gør det ud fra et bevidst valg. Når man har taget et bevidst valg, om at man gerne vil have holdbart design i høj kvalitet, er det vores opgave, at forbrugerne bliver glade, når de anvender og lever med Steltons produkter. Vi er klar over vigtigheden af at være til stede på alle platforme. Derfor er vi i gang med at kigge på vores online tilstedeværelse, så vi fremover kan sikre direkte dialog med forbrugeren.

Theo-serien vandt IF Design Award 2015. Hvad er særligt ved Theo?
Theo-serien er designet af Francis Cayouette, som er inspireret af mødet mellem det skandinaviske formsprog og den simple japanske designkultur. Han har designet en tekande i rustikt støbejern og har blødt det op med træ. På den måde får produkterne en fin og ren kontrast. Theo-serien er nu udvidet med slow brew kaffebryggeren, som også har et blødt formsprog. Hele serien følger den nyeste trend, hvor det handler om at tage sig tid til fordybelse.

Hvordan skiller Stelton sig ud fra andre i samme branche?
Stelton har nogle gode, skandinaviske rødder med Arne Jacobsen og Erik Magnussen, som vi kan bygge videre på. Mange ønsker at være skandinaviske, og vi er så heldige at have et DNA, der udspringer fra de danske designtraditioner. Vi skal hele tiden tænke tilbage på vores designarv og tillægge den et drys af innovation og tidsløst design. Det er også væsentligt at nævne, at vi hele tiden samarbejder med nye, dygtige designere, som er med til at forny Stelton.

Hvordan ser Stelton ud i fremtiden?
Vores kernekompetence udspringer i te- og kaffeuniverset, og ud fra det skal vi udvikle nye former og materialer samt tænke mere feminint og organisk. Det er vigtigt, at vi hele tiden holder fast i vores DNA og skaber nye produkter, der er tidsløse. Der vil fortsat komme nye farver og størrelser til, som er med til at ændre udtrykket af et produkt.
 

Relateret indhold

01.03.2024Designbase.dk

Iittala får ny kreativ direktør

01.03.2024Designbase.dk

Kontantforbudsgrænsen nedsættes til 15.000 kr. fra i dag

26.02.2024Designbase.dk

Zalando fjerner vildledende bæredygtighedsikoner

26.02.2024Designbase.dk

Er du klar til de nye regler om online-anmeldelser?

23.02.2024Designbase.dk

Mobilepay har varslet nye priser til erhvervskunder

23.02.2024Designbase.dk

Google slukker for din remarketing og personalisering

23.02.2024Designbase.dk

Sådan vælger du de mest effektive AI prompts

22.02.2024Designbase.dk

Mange glemmer det: Husk også at indberette 0 i moms

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023