5 hurtige til Marie Ihlemann, marketingdirektør hos Stelton

Marie Ihlemann har været ansat som marketingdirektør hos Stelton siden årsskiftet. Designbase har talt med hende om bl.a. Steltons succes og position i markedet.

Hvilke Stelton-produkter sælger bedst i øjeblikket?
Vores nok mest kendte, og stadig relevante, produkt er EM77 termokanden. EM77 er et godt eksempel på et klassisk og tidsløst design, der stadig sælger godt. Vores To Go Click krus er også ret populært med sit stilrene og enkle design, der er nemt at anvende med én hånd. Endvidere har vores feminine Emma-serie, med den flotte termokande med træhåndtag, gjort det godt. Slutteligt er vores seneste lancering ’Stockholm kollektionen’ kommet godt fra start, ikke mindst fordi kollektionen består af et innovativt materialevalg med flotte kontraster.

I skriver på jeres hjemmeside, at I vil være førstevalg for forbrugeren – hvordan efterlever I det?
Vi ønsker at skabe merværdi for forbrugerne, og vi vil være førstevalg for de forbrugere, der ønsker at højne deres livsstil. Vores overbevisning er, at de, der vælger Stelton, gør det ud fra et bevidst valg. Når man har taget et bevidst valg, om at man gerne vil have holdbart design i høj kvalitet, er det vores opgave, at forbrugerne bliver glade, når de anvender og lever med Steltons produkter. Vi er klar over vigtigheden af at være til stede på alle platforme. Derfor er vi i gang med at kigge på vores online tilstedeværelse, så vi fremover kan sikre direkte dialog med forbrugeren.

Theo-serien vandt IF Design Award 2015. Hvad er særligt ved Theo?
Theo-serien er designet af Francis Cayouette, som er inspireret af mødet mellem det skandinaviske formsprog og den simple japanske designkultur. Han har designet en tekande i rustikt støbejern og har blødt det op med træ. På den måde får produkterne en fin og ren kontrast. Theo-serien er nu udvidet med slow brew kaffebryggeren, som også har et blødt formsprog. Hele serien følger den nyeste trend, hvor det handler om at tage sig tid til fordybelse.

Hvordan skiller Stelton sig ud fra andre i samme branche?
Stelton har nogle gode, skandinaviske rødder med Arne Jacobsen og Erik Magnussen, som vi kan bygge videre på. Mange ønsker at være skandinaviske, og vi er så heldige at have et DNA, der udspringer fra de danske designtraditioner. Vi skal hele tiden tænke tilbage på vores designarv og tillægge den et drys af innovation og tidsløst design. Det er også væsentligt at nævne, at vi hele tiden samarbejder med nye, dygtige designere, som er med til at forny Stelton.

Hvordan ser Stelton ud i fremtiden?
Vores kernekompetence udspringer i te- og kaffeuniverset, og ud fra det skal vi udvikle nye former og materialer samt tænke mere feminint og organisk. Det er vigtigt, at vi hele tiden holder fast i vores DNA og skaber nye produkter, der er tidsløse. Der vil fortsat komme nye farver og størrelser til, som er med til at ændre udtrykket af et produkt.
 

Relateret indhold

26.07.2024Designbase.dk

Vi er dygtige til form og funktion

25.07.2024Designbase.dk

Forbrugertilliden faldt i juli

22.07.2024Designbase.dk

Danske virksomheder styrker it-sikkerheden

18.07.2024Designbase.dk

Amazon: Kom med på en rejse på en platform i vækst

18.07.2024Designbase.dk

Nye global platform for cirkulær økonomi

15.07.2024Designbase.dk

Markant færre unge frem mod 2040

12.07.2024Designbase.dk

Ny analyse om ældre på job

10.07.2024Designbase.dk

Hver 3. elev stopper indenfor 5 år

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Lifestyle & Design Cluster
Messe
Circular Furniture Days rykker til Formland

Udstilling viser cirkulære løsninger indenfor møbler og interiør

Dato

17.08.2024

Sted

Messecenter Herning

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Oslo Design Fair
Messe
Mødested - design, arkitektur og håndværk

Oslo Design Fair er en effektiv handels- og netværksarena for deltagere fra hele verden.

Dato

28.08.2024

Sted

Messeveien 8, 2004 Lillestrøm

Copyright 2023