Siden 1927 har navnet koziol stået for lykke og design, og de originale produkter fortsætter med at inspirere mennesker over hele verden. Nu fejrer virksomheden sin 95-års fødselsdag, og designbrandet bremser ikke op, fordi indre værdier er vigtigere end nogensinde i tider som disse. Virksomheden har turdet en visionær brandrelancering, og koziol er nu "The Sustainable Brand".
Siden grundlæggelsen har den familieejede virksomhed fra Erbach i Odenwald-skoven udelukkende produceret i Tyskland af overbevisning, hvilket garanterer ressourcebesparende og miljøvenlig produktion, da bæredygtighed altid har været en kerneværdi for mærket. I de sidste to år er der lagt stor energi og betydelige investeringer i at gøre denne virksomhedsfilosofi endnu mere håndgribelig i den nuværende kollektion. For eksempel har koziol været klimaneutral siden 2021. Hele 70 % af CO₂-udledningen kan nedbringes gennem virksomhedens egne tiltag, mens 30 % kompenseres ved at genplante skov i en skov på den tyske ø Rügen med nye, klimaresistente træarter og opretholdelse af den eksisterende bestand. Derudover tilsættes træfibre fra svensk papirproduktion, der kommer fra FSC-certificeret dyrkning, til materialet. For første gang er der et materiale, der kommer fra vedvarende ressourcer og samtidig er godkendt til kontakt med fødevarer. Det nye materiale er kun en facet af den nuværende transformation. Talrige intelligente genanvendelige løsninger til hverdagen er også blevet tilføjet til sortimentet og opfylder moderne behov for et mere bæredygtigt liv.