Amerikanske virksomheder påvirkes af toldsatserne

Næsten alle respondenter i medlemsundersøgelse fra The International Housewares Association (IHA) indikerer, at toldsatserne påvirker deres forretning.

Foto: 123RF.com

Næsten alle respondenter i en nylig medlemsundersøgelse fra The International Housewares Association (IHA) indikerer, at toldsatserne indført af Trump administrationen påvirker deres forretninger med annullerede forsendelser, prisstigninger, personalereduktioner og alternative indkøb blandt de nævnte leverandørers svar på eskalerende told. Det skriver IHA i et netop udsendt nyhedsbrev.

Undersøgelsen viser, at 87 % af de adspurgte er blevet påvirket betydeligt af toldsatser (97 % er blevet påvirket betydeligt eller noget), ifølge IHA.

"Mens den nylige 90-dages reduktion af tolden på 145 % fra Kina var en velkommen udvikling, viser undersøgelsen den igangværende, betydelige indvirkning af toldsatser på bolig- og husholdningsartikler - og i sidste ende på detailhandlere og forbrugere," siger Derek Miller, IHA's præsident og administrerende direktør. "Vores medlemmer fortæller os, at det nuværende landskab er ekstremt udfordrende og gør det meget vanskeligt for deres virksomheder at få succes."

IHA skitserede de vigtigste undersøgelsesresultater af, hvordan virksomheder allerede har reageret, herunder:

  • 90% har forsinket eller annulleret produktforsendelser.
  • 72 % har absorberet omkostningsstigninger.
  • 62 % har hævet detailpriserne.
  • 27 % har reduceret deres arbejdsstyrke.
  • 47 % har flyttet produktionen til andre fremmede lande.
  • 8 % har flyttet produktionen til USA.

De fleste bolig- og husholdningsudstyrsvirksomheder, der er med i IHA-undersøgelsen, fremstiller i øjeblikket deres produkter i Kina. Da de blev bedt om at identificere de tre lande, hvor de producerer produkter, valgte 93 % Kina. Derefter fulgte Indien (24 %), Vietnam (20 %), Taiwan (8 %), EU og Europa (7 %), Thailand (5 %) og Mexico (3 %).

IHA opfordrede respondenterne til at fremsætte bemærkninger om toldsatsernes indvirkning på deres respektive virksomheder. Blandt de faktorer, som respondenterne bemærkede, er ifølge IHA vanskeligheden ved at matche prisen og kvaliteten af kinesisk fremstilling, usikkerheden omkring de ændrede toldniveauer og den hastighed, hvormed de blev implementeret, og den resterende økonomiske indvirkning på deres ansatte og servicepartnere.

"Selvom vi etablerede vores forretning i 2020 meden hensigt om at fremstille vores produkter i USA, blev det tidligt klart, at vi var nødt til at finde steder, hvor omkostningerne/værdien/kvaliteten oversteg, hvad vi kunne få i vores eget land," sagde Ann Marie Mendlow, præsident og medstifter af USA-baserede Werkshoppe. "Ekstreme toldsatser er en uretfærdig og urimelig byrde at lægge på en iværksætter-virksomhed. Vi kan hverken absorbere disse omkostningsstigninger eller sende dem videre til vores detailhandlere og forbrugere."

"Vi opererer i en tæt tåge, indtil der er indgået endelige handelsaftaler - vi kan ikke vide, hvad vores omkostninger vil være," sagde David McClees, præsident for Talus Products." Det tager måneder at finde pålidelige kvalitetsressourcer, producere og sende produkter. Forsyningskæderne er lange, og vi forventer større lagerbeholdninger, højere priser og uro forude."

"Vi har drevet forretning og beskæftiget hundredvis af amerikanere i over 40 år," sagde Paul Cosaro, administrerende direktør for Picnic Time, Inc. "Disse toldsatser kan meget vel tvinge os til at reducere antallet af medarbejdere, ikke øge det."

"For hver 100 dollars, en kunde bruger på vores produkter, bliver mindst 75 dollars i USA," siger Michael Taylor, grundlægger og administrerende direktør for Brod & Taylor. "Forsøg på at producere alle kategorier af husholdningsapparater på hjemmemarkedet ville øge omkostningerne betydeligt og gøre at selv basale husholdningsprodukter bliver umulige for amerikanske familier at køb."

IHA rapporterede, at respondenterne i toldundersøgelse repræsenterede en stikprøve af IHA's medlemsvirksomheder, hvor 11 % af respondenterne havde mere end 500 ansatte, 3 % havde 201-500, 13 % havde 51-200, 49 % havde 10-50 og 25 % havde mindre end 10. Undersøgelsen blev gennemført blandt 123 fagfolk inden for husholdningsartikler fra 5.-12. maj 2025, ifølge IHA.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

22.05.2025Designbase.dk

Amerikanske virksomheder påvirkes af toldsatserne

22.05.2025Designbase.dk

Plastindustrien siger ja tak til regulering af kemi i plast

21.05.2025Designbase.dk

Nu strammes loven om miljømarkedsføring og grønne mærker

21.05.2025Designbase.dk

SMV-tilskud til styrkelse af kriseberedskab

20.05.2025Designbase.dk

Nu kan kommuner søge om millionboost til udvikling af bymidter

19.05.2025Designbase.dk

Plastindustrien bakker op om fælles kurs mod mindre affald

19.05.2025Designbase.dk

Sommeren er højsæson for ansættelse af elever

16.05.2025Designbase.dk

En nem og mere bæredygtig returmetode

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023