Brancheprofil: “Farver er statements”

Hos Copenhagen Design går identitet og farver hånd i hånd. Designbase har taget en snak med CEO og ejer af designraketten, Kim Rasmussen; om nye samarbejdspartnere, ekspansionseventyr og om det at repræsentere et anerkendt brand som Pantone.

Clinique Green. Foto: Copenhagen Design. .

Der er sket en hel del hos jer i Copenhagen Design – blandt andet nye samarbejder. Kan du fortælle lidt om dem?
Vi har arbejdet hårdt på at få et omfattende agent- samt distributør-set-up i så mange lande som muligt,  og vi har ligeledes fokuseret på retailers og web-giganter som Boozt og Amazon. Vi har desuden valgt at gå benhårdt efter ‘customisation’, hvor vi udvikler unikke produkter i virksomhedernes farver, da det gør virksomhedernes brandidentitet endnu mere synlig. Vi laver blandt andet lavet produkter til Estée Lauder i New York, hvor vi har udviklet et sortiment af produkter i customfarven “Clinique Green”, som skal bruges af Clinique til promotion events i blandt andet Macys og Bloomingdales. Herudover arbejder vi med kunder som LMVH-gruppen i Frankrig, hvor vi laver produktlinjer til nogle af deres brands.

Hvad tror du jeres arbejde og Pantone-varemærket har bidraget med i de samarbejder?
Pantone er jo bedst kendt for deres farvesystem, Pantone Matching System (PMS), som anvendes af designere, arkitekter, grafikere, kunstnere samt virksomheder, der benytter sig af deres farver. Vi er enormt stolte af at repræsentere Pantone og heriblandt deres farver inden for lifestyle og home. Med dette samarbejde kommunikerer vi et udtryk med farverne, som er med til sammen med vores stringente design at give vores produkter et statement.

I har netop etableret et selskab i USA. Hvorfor har I besluttet jer for det?
Vi har et stærkt samarbejde med Pantone, og derfor blev det en naturlig del af vores strategi at etablere os i USA, da det er deres hjemmemarked. Med eget Copenhagen Design-selskab og pluklager i Tennessee, kan vi nu servicere kunder som MoMA i New York og mange flere, hurtigt og effektivt. Samtidig blev vi i den forbindelse en del af Pantones marketingskalender, som nu koordineres med vores egen. Det betyder, at vores koncept stort set er det eneste, der bliver markedsført med Pantones farvesystem.

Mange virksomheder oplever i øjeblikket flaskehalsleveringer som følge af coronakrisen. Kan I også mærke det hos Copenhagen Design?
Vi er endnu ikke så hårdt ramt. I slutningen af 2020 købte vi en del ind, fordi vi har forberedt os på ekspansionen til USA, så vi har været fyldt godt op på lagrene i såvel Danmark som i USA. Men selvfølgelig bliver vi alle ramt af så omfattende en udfordring, og vi er nødt til at håndtere det efter bedste evne.

Formex

Sponseret

Formex kickstarts the design autumn

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

15.09.2025Witt Denmark A/S

Sponseret

Sommelier fra Michelin-restauranten Restaurant domæne vinder verdensmesterskab for unge sommelierer

15.09.2025Designbase.dk

Få styr på reglerne om tilbud til Black Friday og jul

15.09.2025Designbase.dk

Konkursudviklingen for august 2025

12.09.2025Designbase.dk

Skattelettelser på vej til mange danskere

11.09.2025Designbase.dk

Salling skriver historie og slår dørene op i København

10.09.2025Designbase.dk

Sådan kan du spare op til 40 % på kortgebyrer

10.09.2025Designbase.dk

Se udgifterne til producentansvaret for emballage i 2025

09.09.2025Designbase.dk

Ny analyse: Markant flere ikke-vestlige indvandrere kommer hurtigt i job

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023