Brancheprofil: Vi har været branchens åndehul

Den 9. juli åbner TrendSet endnu en gang dørene til en messe fyldt med spændende produkter, de seneste trends og mangfoldige udstillere. Derfor har Designbase taget en snak med messens administrerende direktør, Tatjana Pannier, om TrendSet, messens mission, og om hvorfor messen er så vigtig for skandinaviske udstillere.

Foto: TrendSet.

Hvorfor er TrendSet så interessant for udstillere fra Skandinavien? 
For skandinaviske producenter og distributører er TrendSet det ideelle forum til udstilling og salg af interiørprodukter og gaveartikler i og uden for Tyskland. Det er vi, fordi vi tiltrækker et stort og mangfoldigt antal fagfolk fra lande som Tyskland, Østrig, Schweiz, Norditalien og de omkringliggende EU-lande. Derudover har vi været den eneste trendplatform, der under pandemien har holdt to af de tre planlagte messer. Her kunne vi give branchen et åndehul, og en tidlig mulighed for at præsentere sine produkter på trods af, at verden var defineret af vanskelige omstændigheder. Derudover er TrendSet lig med mangfoldighed. På 15 interiør- og livsstilsområder og i tre overordnede segmenter viser udstillerne mange nye, trendy og inspirerende interiørprodukter og gaveartikler. Og så er vi selvfølgelig stedet, hvor du kan få nye kontakter, nye kunder og møde din faste kundekreds.

Tatjana Pannier. Foto: TrendSet.

Hvordan har messen udviklet sig over de seneste sæsoner?
TrendSet udvikler sig i høj grad med sektorens behov og i tæt samarbejde med udstillerne. Som en international messe for interiør, inspiration og livsstil støtter vi branchen, så virksomhederne kan få gavn af de nye tendenser og produkter. Men pandemien har naturligvis haft indflydelse, hvor vi i forbindelse med de seneste to messer har justeret vores messe-setup løbende i forhold til de gældende restriktioner. Det gælder ændrede hal-planer og stand-tildelinger, og vores online-shop omfatter nu kontaktsporing og et nyt kontaktløst adgangssystem.

Har I implementeret nye tiltag eller forandringer til den kommende messe?
Gennem tiden har TrendSet udviklet sig til en platform for trends og indkøb, præsentation og et sted at netværke. Og når udstillere eller besøgende mærker ny eller stærkere efterspørgsel efter produkter og sortimenter, reagerer vi fleksibelt som udstillingspartner. For eksempel har de fleste af vores udstillere nu integreret regionalt målrettede produkter eller traditionelle kostumer i deres produktlinjer, så man undgår at sprede sig for meget ud over messen. På grund af den udvikling har vi derfor til sommermessen valgt ikke at rumme TrendSet country & style-området. Men fordi enkelte udstillere foretrækker at udstille i et specialiseret område, udvider vi vores såkaldte newcomer area – det vil fremover være stedet, hvor såvel nystartede som lokale virksomheder kan præsentere deres sortiment.

TrendSet Summer 2022 finder sted fra 9. til 11. juli 2022 i München, Tyskland (datoerne kan ændres på grund af coronapandemien). Man kan finde mere information om messen, registrering, rejser og indkvartering på www.trendset.de.

Relateret indhold

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

16.04.2024Witt

Sponseret

Witt A/S overtager distributionen af Aiper kabelfri poolrobotter i Norden

16.04.2024Designbase.dk

Nyt regnskab fra Bygma Gruppen:  Investeringer trods et udfordrende marked

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023