Chefer fyrer ansatte efter uheldige opdateringer på nettet

Flere og flere ansatte fyres på baggrund af udtalelser på de sociale medier.

Når man laver opdateringer på diverse sociale medier, er det vigtigt, at man ikke siger noget dårligt om sin chef eller om den virksomhed, man arbejder i. Er man dog ikke opmærksom, kan det i værste fald føre til en fyring, skriver detailfolk.dk.

Ifølge Dansk Industri sker der i øjeblikket en udvikling herhjemme, hvor flere og flere medarbejdere fyres grundet udtalelser på de sociale medier.

”Medarbejderne skal tænke over, hvad de skriver. Ellers risikerer de at miste deres job”, siger Sanne Claudius Stadil, underdirektør hos Dansk Industri, til detailfolk.dk.

En undersøgelse fra den internationale juridiske tænketank IBA bekræfter stigningen i fyringerne. Undersøgelsen viser, at 12 procent af i alt 77 adspurgte virksomheder rejser flere end 20 sager omkring ansattes opførsel på sociale medier om året.

aida a/s

Sponseret

Skab varme i køkkenet med RAW teak – naturlige redskaber med rodfæste i nordisk æstetik

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

19.12.2025Designbase.dk

Politianmeldt for vildledning

18.12.2025Designbase.dk

Mange virksomheder arbejder aktivt med diversitet og inklusion

18.12.2025Designbase.dk

Kvinder vælger fleksibilitet frem for løn

16.12.2025Designbase.dk

Beskæftigelsen stiger fortsat blandt indvandrere fra ikke-vestlige lande

15.12.2025Designbase.dk

Første dom for greenwashing

12.12.2025Designbase.dk

Højere kørselsfradrag og kørselsgodtgørelse i 2026

11.12.2025Antex Plast A/S

Sponseret

Bæredygtig plastproduktion

11.12.2025Designbase.dk

Salling fortsætter ekspansionen i hovedstadsområdet

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023