Ekspert: Fem gode råd til bedre synlighed for butikker og kæder

Ejeren af det digitale bureau Compell, Bjarke Bekhøj, kommer her med fem gode råd til, hvordan butikker og kæder bliver mere synlige på det digitale marked.

Bjarne Bekhøj fra det digitale bureau Compell giver her en række råd til, hvordan butikker skaber synlighed på nettet..

Bjarke Bekhøj, som ejer det digitale bureau Compell, råder ud fra fem punkter butikker og butikskæder til mere synlighed i den virtuelle verden.

Ifølge eksperten handler det overordnet om at skabe opmærksomhed og gøre sig i Google-optimeringer.

Læs også: Ny app skal trække kunder til butikkerne

”På online-markedet, hvor konkurrencen er stor, er det helt essentielt, at butikker og butikskæder kan skabe opmærksomhed om deres forretning. Samtidig fylder Google-optimering mere og mere, og links betyder meget i forhold til ens synlighed”, siger han til detailfolk.dk.

Fem konkrete råd
Bjarne Bekhøjs firma Compell har specialiseret sig i strategisk rådgivning om tilstedeværelse på de digitale platforme.

De fem af Bjarne Bekhøjs bedste råd, som henvender sig til butiksejere og –ansvarlige, og som sikrer mere synlighed online, er som følger:

1. Serviceleverandører
Ifølge eksperten kan serviceleverandører være første kilde til at skaffe links. ”En god mulighed er eksempelvis at du laver en anmeldelse af deres service, som de kan bruge til deres egen hjemmeside, selvfølgelig med dit logo og link til din hjemmeside. Det gavner begge parter, da de får reklame for deres ydelse, og du får et link til gengæld”, skriver Bjarne Bekhøj i en blog på detailfolk.dk.

Læs også: Ny guide til små og mellemstore virksomheder

2. Lokale websites
Det er mindst lige så vigtigt at skabe synlighed i lokalområdet, lyder det, og her er lokale websites nyttige. ”Her kan du eksempelvis skaffe links fra en lokal handelsforening, hvor man som medlem kan få et link på deres hjemmeside eller et lokalt website, som viser hvilke forretninger, der ligger i din lokale by”, skriver eksperten. Han nævner desuden, at det også kan gavne at sponsorere den lokale sportsklub eller den lokale avis og få et link som tak.

3. Turistsites
Ifølge Bjarne Bekhøj bygger princippet med turistsites på det samme som med de lokale websites. ”Du kan enten med eller uden betaling tage kontakt til en turistforening for at blive vist på deres hjemmeside”.

4. Anmeldelsessites
Anmeldelsessites skal ses som en god mulighed for at få et nemt og gratis link til ens hjemmeside, lyder rådet. ”Udover Trustpilot.dk, hvor du tilmelder din hjemmeside med oplysninger om din forretning, åbningstider og link til din hjemmesisde, er Storebadge et godt redskab til både at få anmeldelser og links”, forklarer Bjarne Bekhøj.

Læs også: Sådan optimerer du din webshop

5. Gæsteindlæg på relevante domæner
Gæsteindlæg på andre hjemmesider er gode, da de skaber opmærksomhed om ens forretning. Hjemmesiden skal være relevant for ens målgruppe, lyder rådet, og pointen er, at hjemmesiden skal dele ens statements i f.eks. artikler. ”Hertil kan du sørge for at kræve, at du som minimum får et link til din hjemmeside med i artiklen”, slutter eksperten af.

Relateret indhold

09.05.2024Designbase.dk

Søg kapital til din virksomhed

09.05.2024Designbase.dk

Decoding Global Talent: Udenlandsk arbejdskraft vil gerne Danmark

08.05.2024Designbase.dk

Affaldssortering: Hvem har ansvaret i butikken

08.05.2024Designbase.dk

Mere lovgivning for nethandel unødvendig

07.05.2024Designbase.dk

Butikstyverier i stigning

06.05.2024Treyd AB

Sponseret

What's trending in fintech?

03.05.2024Designbase.dk

Danskerne elsker lagersalg

02.05.2024Designbase.dk

JYSK sparer 920.000 kilo plastik om året med nyt tiltag

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023