Forbered din virksomhed på Googles opdaterede søgemaskine med AI

I 2024 forventes Danmark at få adgang til Googles opdaterede søgemaskine med AI, som de kalder Search Generative Experience (SGE). Det giver både nye muligheder og nye udfordringer.

Foto: 123RF.com

I 2024 forventes Danmark at få adgang til Googles opdaterede søgemaskine med AI, som de kalder Search Generative Experience (SGE). Denne opdatering vil ændre den måde, søgeresultaterne vurderes og præsenteres, hvilket byder på både udfordringer og muligheder for virksomheder, heriblandt arbejdet med SEO, lyder det fra Dansk Industri Handel.

Google SGE repræsenterer en væsentlig ændring i Googles søgemaskinealgoritmer. Google har integreret generativ AI øverst i søgeresultatet, hvilket giver en helt anden brugeroplevelse. På den positive side kan det medføre mere relevante og detaljerede søgeresultater, men der er også en risiko for, at brugerne i mindre grad vil klikke sig videre til andre websites. Det skriver DI Handel.

Hjemmesider får en ny rolle i søgeresultaterne

Med Google SGE vil virksomheders hjemmesider ikke kun blive vist som et søgeresultat, men også potentielt fungere som kilde i et AI-genereret svar. Det skyldes, at Google SGE bedre forstår brugerens intentioner og den bagvedliggende kontekst af søgninger, og dermed kan matche forespørgsler med mere præcise og dybdegående svar. For at opnå synlighed i Google SGE er det nødvendigt at have en omfattende tilgang, der prioriterer værdiskabelse, kvalitet og en forbedret brugeroplevelse​​. Desuden bliver autoritet og pålidelighed vigtige parametre, hvilket bl.a. kan skabes gennem linkbuilding.Google SGE's indflydelse på SEO

Denne opdatering repræsenterer begyndelsen på en ny æra inden for digital markedsføring - og ikke mindst for SEO. Det er afgørende at skabe troværdigt og dybdegående indhold, idet Google SGE lægger større vægt på brugerintention og kontekstuel relevans. En stærk online tilstedeværelse på forskellige platforme er også essentiel, da Google vurderer, hvordan et brand omtales på tredjepartssider og sociale medier. Derudover vil brugeroplevelsen på websitet være et kritisk fokuspunkt​​.

Vigtige overvejelser for at optimere til Google SGE er ifølge DI Handel:

  • Indholdsdybde og kvalitet: Udvikl dybdegående, velinformeret og brugervenligt indhold.
  • Brugeroplevelse: Dit website skal være intuitivt, hurtigt og let at navigere i.
  • Experience, Expertice, Authoritativeness, Trustworthiness (EEAT): Demonstrér ekspertise og autoritet inden for dit område.
  • Eksterne links og anbefalinger: Opbyg stærke relationer og tilstedeværelse på relevante platforme og medier.
  • Markér dit indhold med strukturerede data: Brug schema markup for at forbedre synligheden i søgeresultaterne​​.

EVA SOLO

Sponseret

Lysende kunstværker

Formland

Sponseret

Speak Up!

Denne artikel er del af et tema:

Tema: Optimer din forretning

Detailhandlen står over for unikke udfordringer og muligheder i en tid præget af digital transformation og ændrede forbrugerpræferencer. Det handler det om at være på forkant med de nyeste tendenser og holde øje med den udvikling, der hele tiden sker inden for både forretningsdrift og ledelse. For optimeres forretningen, og forbedres kundeoplevelsen, øges salget og indtjeningen.

Relateret indhold

04.11.2024Designbase.dk

Formex: Kristin Lagerqvist designer 2025’s indgangsparti

04.11.2024Designbase.dk

Dyrebare øjeblikke på Christmasworld til januar

31.10.2024Designbase.dk

Forbrugerombudsmandens ny anbefalinger om miljømarkedsføring

30.10.2024Designbase.dk

Kampen skærpes mod ulovlige produkter på onlineplatforme

29.10.2024Designbase.dk

Flere åbne butikker skal skabe mere liv i lokalsamfund

28.10.2024Designbase.dk

Få styr på reglerne for prismarkedsføring inden Black Friday

28.10.2024Dimex

Sponseret

Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

28.10.2024Dimex

Sponseret

Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
IHGF
Messe
IHGF Delhi Fair 2024

Det bedste af Indiens håndværk

Dato

16.10.2024

Tid

09:00

Sted

India Expo Center & Mart, Greater Noida, Delhi-NCR

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Stockholmsmässan
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023