Hos Christmasworld er grøn det nye rød, guld og glimmer

Med kvalitet og en tilbagevenden til natur, der dominerer nuværende forbrugertrends, skyder hollandsk designerduo Christmastworld i gang med præsentation om, hvordan sæsonbetinget festivitet kan smelte sammen med naturlige dekorationer og grønne nuancer.

Ifølge designduoen er det grønne fokus hverken et politisk statement eller en miljømæssig reference.. Foto: Messe Frankfurt Exhibition GmbH/Pietro Sutera.

”Vi introducerer et nøgletema, som i øjeblikket finder sin vej ind i både interiørdesign og jule-æstetikken; nemlig farven grøn. Farven er mottoet for dette års Decoration Unlimited Show 2024,” siger Rudi Tuinman og Pascal Koeleman, der sammen står dag 2dezign.

Det er et show, som de to designere kommer til at introducere til næste års Christmasworld. Med den specielle præsentation transformerer de således den traditionelle farveskala med rød, guld og glimmer ind til en grøn, luksuriøs oase, emanerende af modernitet.

I over 20 år har den hollandske designduo kombineret botanik, produktdesign og modetrends for at skabe iøjnefaldende dekorationskoncepter og ekstravagante præsentationer. 

Inspireret af planter, rødder, ædelstene og haver vil Christmasworld-showet fremvise hele paletten af grøn – lige fra lys smaragdgrøn til fersk mint. 

Ifølge Rudi Tuinman er det dog udelukkende et æstetisk valg.

”For os er grøn et logisk valg til den kommende præsentation, når man tænker på de trends, der florerer i designverdenen lige nu. Vi elsker alle at bringe naturen indenfor i form af planter og blomster. Grøn symboliserer harmoni, friskhed og fertilitet – og mest af alt tryghed. Det er hverken et politisk statement eller en miljømæssig reference, blot en afspejling af vores behov for at komme tilbage til naturen,” siger han.

www.christmasworld.messefrankfurt.com

- HCL

aida a/s

Sponseret

Skab varme i køkkenet med RAW teak – naturlige redskaber med rodfæste i nordisk æstetik

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

23.12.2025Designbase.dk

2025 er en medarbejderjul: Dyr julekalender koster 27,4 mia. kr.

23.12.2025Designbase.dk

Danskerne klikker flere pakker hjem end nogensinde før

22.12.2025Designbase.dk

Nu banes vejen for at styrke butikslivet og udviklingen i Danmarks lokalsamfund

22.12.2025Designbase.dk

Danske konkurser falder

19.12.2025Designbase.dk

Politianmeldt for vildledning

18.12.2025Designbase.dk

Mange virksomheder arbejder aktivt med diversitet og inklusion

18.12.2025Designbase.dk

Kvinder vælger fleksibilitet frem for løn

16.12.2025Designbase.dk

Beskæftigelsen stiger fortsat blandt indvandrere fra ikke-vestlige lande

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023