Kampagne skal hjælpe virksomheders digitale sikkerhed

D-mærket har igangsat en ny kampagne, der med inspiration fra børnerim giver gode råd om digital sikkerhed til små virksomheder.

Foto: 123RF.com

Flere virksomheder skal have et sprog for cybersikkerhed. Det sætter D-mærket nu fokus på i en ny kampagne inspireret af de klassiske ABC-børnerim. Tal fra Digitaliseringsstyrelsen viser nemlig, at 35 pct. af danske SMV’er stadig har for lavt sikkerhedsniveau. Det ønsker D-mærket at ændre, skriver SMVdanmark.

Ligesom ABC er fundamentet for at lære, kan D-mærket være fundamentet for virksomheders vej til digital tryghed. Brug D-mærket som guide, så I kan tage Ansvar, styrke Bundlinjen og få styr på Cybersikkerheden.

A for Ansvar
Digital sikkerhed begynder med at tage ansvar. Den stigende digitalisering af vores samfund betyder, at alle typer af virksomheder bør styrke deres it-sikkerhed og sikre, at data behandles og anvendes på en sikker og ansvarlig måde. Men det kan være svært og uoverskueligt at komme i gang med arbejdet.

D-mærket kan hjælpe jeres virksomhed med at tage de nødvendige skridt mod bedre it-sikkerhed og ansvarlig dataanvendelse.

B for Bundlinje
Cybersikkerhed er ikke kun en nødvendighed, der kan mindske tab på bundlinjen i tilfælde af cyberangreb – det er også en investering i jeres top- og bundlinje. Med D-mærket kan I dokumentere et højt niveau af it-sikkerhed og ansvarlig datahåndtering, hvilket kan tiltrække nye kunder, styrke tilliden og differentiere jer fra konkurrenterne.

D-mærket gør det lettere at skabe overblik og bidrager til, at I får styr på dokumentationen for jeres digitale sikkerhed.

C for Cybersikkerhed
Cyberangreb er blandt de største forretningsrisici, da den digitale trussel konstant udvikler sig. Manglende cybersikkerhed kan føre til datalæk, økonomiske tab og skade på omdømmet. Det kan blive forretningskritisk, hvis der ikke er en klar strategi for at håndtere angreb og hurtigt genetablere normal drift.

D-mærket kan hjælpe jeres virksomhed med at skabe klarhed over de nødvendige tiltag, der skal til for at styrke jeres cybersikkerhed.

Der er mange gode grunde til at styrke cybersikkerheden. Det understreger Cyberbarometeret nu for tredje år i træk. For virksomheder, der prioriterer cybersikkerhed, opnår konkurrencefordele som større tiltrækningsevne af kunder og medarbejdere, styrket tillid fra interessenter og skærpet innovationsevne. 

Kom selv i gang med D-mærkets ABC til gavn for din virksomhed på D-mærkets hjemmside. Bag D-mærket står Industriens Fond i samarbejde med Dansk Erhverv, Dansk Industri, SMVdanmark og Forbrugerrådet Tænk.

aida a/s

Sponseret

Skab varme i køkkenet med RAW teak – naturlige redskaber med rodfæste i nordisk æstetik

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

02.12.2025Designbase.dk

JYSK sætter ny standard med rekordresultater i 2024/25

02.12.2025Designbase.dk

Danish Design Award 2025: Innovation og ansvar i dansk design

02.12.2025Designbase.dk

AI rykker ind på butiksgulvet – nu kan de små detailhandlere også være med

01.12.2025Designbase.dk

Det skal være lettere for medarbejdere at overtage virksomheden

01.12.2025Designbase.dk

Stabilt niveau for tomme butikslokaler før julehandel

25.11.2025Designbase.dk

Ny vejledning om kreditværdighedsvurdering

25.11.2025Designbase.dk

Forbrugerne er klar til Black Friday

20.11.2025Designbase.dk

Skattestyrelsen advarer virksomheder mod svig i leverandørkæden

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023