Netbutikker underlægges nyt EU-krav

Nyt krav til netbutikker inden for EU: Fremover skal alle netbutikker oplyse kunderne om deres klagemuligheder.

Nu kommer der endnu et krav inden for lovgivningen for netbutikker i EU. Kravet går ud på, at alle netbutikker i EU fremover skal oplyse forbrugerne om deres klagemuligheder på tværs af EU’s grænser. Det skriver detailfolk.dk.

Med det nye krav får forbrugerne gennem en ny, fælles klageportal mulighed for at klage direkte til virksomheder i andre EU-lande.

”Hensigten med den europæiske klageportal er at gøre det nemmere for både forbrugere og netbutikker at håndtere klagesager på tværs af grænserne”, oplyser Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Klageportalen åbnede den 15. februar, og det er netbutikkernes opgave at oplyse forbrugerne om deres klagemuligheder samt at linke til portalen.

www.forbrugereuropa.dk kan man læse mere om de nye informationskrav.

Relateret indhold

29.02.2024Designbase.dk

aida kåret til Danmarks mest anbefalede virksomhed 2023

29.02.2024Designbase.dk

Eksperimenterende glaskunst

26.02.2024Designbase.dk

Er du klar til de nye regler om online-anmeldelser?

23.02.2024Designbase.dk

Mobilepay har varslet nye priser til erhvervskunder

23.02.2024Designbase.dk

Google slukker for din remarketing og personalisering

23.02.2024Designbase.dk

Sådan vælger du de mest effektive AI prompts

22.02.2024Designbase.dk

Mange glemmer det: Husk også at indberette 0 i moms

21.02.2024Designbase.dk

Flest iværksættervirksomheder er i vækstbrancher

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023