Netbutikker underlægges nyt EU-krav

Nyt krav til netbutikker inden for EU: Fremover skal alle netbutikker oplyse kunderne om deres klagemuligheder.

Nu kommer der endnu et krav inden for lovgivningen for netbutikker i EU. Kravet går ud på, at alle netbutikker i EU fremover skal oplyse forbrugerne om deres klagemuligheder på tværs af EU’s grænser. Det skriver detailfolk.dk.

Med det nye krav får forbrugerne gennem en ny, fælles klageportal mulighed for at klage direkte til virksomheder i andre EU-lande.

”Hensigten med den europæiske klageportal er at gøre det nemmere for både forbrugere og netbutikker at håndtere klagesager på tværs af grænserne”, oplyser Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Klageportalen åbnede den 15. februar, og det er netbutikkernes opgave at oplyse forbrugerne om deres klagemuligheder samt at linke til portalen.

www.forbrugereuropa.dk kan man læse mere om de nye informationskrav.

Formex

Sponseret

Formex kickstarts the design autumn

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.08.2025Formland

Sponseret

Bolig Mad Design-messen udvider med ny udgave i MCH Messecenter Herning

15.08.2025Designbase.dk

Plastindustrien om glippet plasttraktat: Vi har brug for globale løsninger

15.08.2025Designbase.dk

Teamtronic styrker sin europæiske position

14.08.2025Designbase.dk

Sommerens konkursfald dækker over stigende pres på erhvervslivet

13.08.2025Designbase.dk

AI stormer frem i erhvervslivet, mens nye regler træder i kraft

13.08.2025Designbase.dk

Eksporten til USA holder skindet på næsen

12.08.2025Designbase.dk

Investeringer i startups og innovatører

11.08.2025Designbase.dk

Få glæde af skattebesparelsen - men du skal slå til nu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023