Netbutikker underlægges nyt EU-krav

Nyt krav til netbutikker inden for EU: Fremover skal alle netbutikker oplyse kunderne om deres klagemuligheder.

Nu kommer der endnu et krav inden for lovgivningen for netbutikker i EU. Kravet går ud på, at alle netbutikker i EU fremover skal oplyse forbrugerne om deres klagemuligheder på tværs af EU’s grænser. Det skriver detailfolk.dk.

Med det nye krav får forbrugerne gennem en ny, fælles klageportal mulighed for at klage direkte til virksomheder i andre EU-lande.

”Hensigten med den europæiske klageportal er at gøre det nemmere for både forbrugere og netbutikker at håndtere klagesager på tværs af grænserne”, oplyser Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Klageportalen åbnede den 15. februar, og det er netbutikkernes opgave at oplyse forbrugerne om deres klagemuligheder samt at linke til portalen.

www.forbrugereuropa.dk kan man læse mere om de nye informationskrav.

aida a/s

Sponseret

Skab varme i køkkenet med RAW teak – naturlige redskaber med rodfæste i nordisk æstetik

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

23.12.2025Designbase.dk

2025 er en medarbejderjul: Dyr julekalender koster 27,4 mia. kr.

23.12.2025Designbase.dk

Danskerne klikker flere pakker hjem end nogensinde før

22.12.2025Designbase.dk

Nu banes vejen for at styrke butikslivet og udviklingen i Danmarks lokalsamfund

22.12.2025Designbase.dk

Danske konkurser falder

19.12.2025Designbase.dk

Politianmeldt for vildledning

18.12.2025Designbase.dk

Mange virksomheder arbejder aktivt med diversitet og inklusion

18.12.2025Designbase.dk

Kvinder vælger fleksibilitet frem for løn

16.12.2025Designbase.dk

Beskæftigelsen stiger fortsat blandt indvandrere fra ikke-vestlige lande

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023