Netbutikker underlægges nyt EU-krav

Nyt krav til netbutikker inden for EU: Fremover skal alle netbutikker oplyse kunderne om deres klagemuligheder.

Nu kommer der endnu et krav inden for lovgivningen for netbutikker i EU. Kravet går ud på, at alle netbutikker i EU fremover skal oplyse forbrugerne om deres klagemuligheder på tværs af EU’s grænser. Det skriver detailfolk.dk.

Med det nye krav får forbrugerne gennem en ny, fælles klageportal mulighed for at klage direkte til virksomheder i andre EU-lande.

”Hensigten med den europæiske klageportal er at gøre det nemmere for både forbrugere og netbutikker at håndtere klagesager på tværs af grænserne”, oplyser Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Klageportalen åbnede den 15. februar, og det er netbutikkernes opgave at oplyse forbrugerne om deres klagemuligheder samt at linke til portalen.

www.forbrugereuropa.dk kan man læse mere om de nye informationskrav.

Formex

Sponseret

Formex kickstarts the design autumn

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

17.09.2025Designbase.dk

Forbrugerombudsmanden politianmelder Salling Group

16.09.2025Designbase.dk

Tilfreds med aftale om producentansvar

15.09.2025Witt Denmark A/S

Sponseret

Sommelier fra Michelin-restauranten Restaurant domæne vinder verdensmesterskab for unge sommelierer

15.09.2025Designbase.dk

Få styr på reglerne om tilbud til Black Friday og jul

15.09.2025Designbase.dk

Konkursudviklingen for august 2025

12.09.2025Designbase.dk

Skattelettelser på vej til mange danskere

11.09.2025Designbase.dk

Salling skriver historie og slår dørene op i København

10.09.2025Designbase.dk

Sådan kan du spare op til 40 % på kortgebyrer

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023