Ny rapport om det amerikanske marked
MarketOutlook viser fortsat interesse for bolig + husholdningsartikler og at wellness vil spille en øget rolle
Foto: 123RF.com
Den nye IHA State of the Industry MarketOutlook-rapport, der blev udgivet forleden, indikerer at bolig- og husholdningsartikler fortsat bør være en vigtig drivkraft for det generelle salg af varer i 2025 på det amerikanske marked. Rapporten, der beskriver forbrugernes købshensigt og de faktorer, der påvirker købsplanerne, blev offentliggjort på IHA's uafhængige nyheds- og informationsplatform, HomePageNews.com, og rapporten kan samtidig være en indikator for, hvordan de europæiske markeder udvikler sig.
"I en tid præget af så meget usikkerhed giver MarketOutlook en vis klarhed til leverandører af bolig- og husholdningsartikler og detailhandlere i deres produktudviklings-, marketing- og merchandisingstrategier," sagde Derek Miller, IHA's præsident og administrerende direktør. "Undersøgelsen understreger også den fortsatte modstandsdygtighed i husholdningsudstyrsbranchen, som historisk set har vist sig at være modstandsdygtig over for økonomisk usikkerhed."
Rapporten opdeler bolig- og husholdningsbranchen i 15 kategorier og giver dybdegående indsigt i, hvilke produkter forbrugerne forventer at købe i 2025, nøglefaktorer, der påvirker købsplaner, og de mest sandsynlige detailkanaler for disse køb. Undersøgelsen afslører også, hvor meget mere (hvis overhovedet) forbrugerne er villige til at betale for forskellige typer produkter.
Resultater på topniveau
Undersøgelsesresultaterne indikerer, at bolig- og husholdningsartiklerne sandsynligvis vil fortsætte med et mønster af modstandsdygtighed i 2025. Antallet af respondenter, der sagde, at de er "meget sandsynlige" eller "noget sandsynlige" for at købe produkter i 10 af rapportens 15 kategorier, er på eller over 50 %.
MarketOutlook-resultaterne understreger også den øgede rolle, som wellness spiller – og den betydelige indvirkning på forbrugernes hjemmeliv. De tre kategorier, hvor mere end 30 % af de adspurgte siger, at de er "meget sandsynlige" for at købe i 2025, er hjemmepleje (34 %), rengøringsredskaber (33 %) og personlig pleje (32 %).
Når det kommer til købsmotivation, er udskiftning fortsat den førende drivkraft på tværs af næsten alle kategorier. De højeste satser findes inden for rengøringsredskaber (50 %), personlig pleje (42 %), bagværk (42 %), køkkenredskaber (42 %), køkkengrej (41 %), bestik (41 %) og hjemmepleje (41 %).
Kategorispecifikke resultater
MarketScope indeholder dybdegående data for hver kategori om en række emner, herunder overordnet købshensigt, topprodukter, faktorer, der motiverer køb, foretrukne materialer, foretrukne indkøbskanaler og virkningen af prisstigninger.
Et eksempel på kategorispecifikke resultater omfatter:
Rengøringsredskaber fører an i den overordnede købshensigt, hvor 70% af de adspurgte angav planer om at købe det i 2025. Dog sagde 40% af forbrugerne, at de ikke vil betale mere for dem, på trods af konstant, nyttig innovation.
Køkkenelektronik er en forskningsintensiv kategori. Når det kommer til topprodukter, er airfryers de mest populære (38%), efterfulgt af brødristerovne (30%) og brødristere (24%).
Udskiftning er fortsat en vigtig årsag til køb af køkkengrej (41%), men 19% af forbrugerne nævner opdaterede funktioner såsom nonstick-teknologi eller induktionskompatibilitet som en topmotivationsfaktor. Når det kommer til nonstick, foretrækkes keramik med en faktor på næsten to-til-en.
Luftrensere er langt de mest efterspurgte produkter i hjemmemiljøet (45%). Bærbare blæsere (33%) og vandfiltre (32%) følger efter.
Når det kommer til køkkenredskaber, er der en høj præference for rustfrit stål (53%) – sandsynligvis en afspejling af, hvor vigtig holdbarhed og nem rengøring er i madlavning – og en voksende præference for naturlige materialer som bambus og træ.
IHA's rapport om industriens tilstand 2025
2025 IHA State of the Industry-rapporten er bolig- og husholdningsudstyrsindustriens første samlede markedsundersøgelsesrapport, der undersøger amerikansk detailsalgsvolumen efter kategori, detailsalgsprocenter efter kanal, forbrugerkøbshensigt efter kategori og forbrugernes livsstilsværdier og drivere.
MarketOutlooks forbrugerundersøgelse blev udført for IHA af Morning Consult blandt en stikprøve på 2.200 voksne. Interviewene blev gennemført online, og resultaterne er vægtet til at tilnærme sig et måludsnit af voksne baseret på alder, køn, race, uddannelsesniveau, region, køn efter alder og race efter uddannelsesniveau. Resultaterne fra den samlede undersøgelse har en fejlmargin på plus eller minus to procentpoint.
De 15 analyserede kategorier er bageservice, køkkengrej, køkkenredskaber, drikkevare, porcelæn, bestik, køkkenelektronik, opbevaring og organisering i hjemmet, personlig pleje, hjemmemiljø, rengøringsværktøjer, gulvpleje el, bagage og rejseartikler, udendørs liv og hjemmesundhed.