Nyt tiltag lader danskerne shoppe med samfundssind

Et nyt samarbejde mellem betalingsudbyderen Adyen og WHO giver forretninger og webshops mulighed for at lade deres kunder donere penge, når de gennemfører et køb. Pengene går direkte til WHO’s arbejde med vaccineforskning.

Et nyt samarbejde mellem betalingsudbyderen Adyen og WHO giver danske forretninger og webshops mulighed for at integrere en donationsknap i deres betalingssystem. PR-foto..

Forskere verden over arbejder på at finde en vaccine mod COVID-19, men indsatsen er både under et tidspres og et økonomisk pres. Derfor har betalingsudbyderen Adyen indledt et samarbejde med WHO, der gør det nemt for forretninger at opfordre deres kunder til at donere penge til vaccineforskning. 

Med en enkelt knap kan både fysiske butikker og webshops hjælpe deres kunder med at gøre en forskel og tage ansvar. For er der noget, danskerne har lært af krisen, så er det, at man sammen kan mere end hver for sig. Og danskerne vil gerne hjælpe. Ifølge en undersøgelse fra Københavns Universitet har mere end halvdelen af alle danskere hjulpet andre i forbindelse med coronakrisen. 

“Kombinationen af WHOs COVID-19 Solidarity Response Fund og vores teknologi gør det muligt at skalere indsamlingen af donationer. Vi håber, at mange tilslutter sig tiltaget – vi er klar”, siger Ingo Uytdehaage, CFO i Adyen.

Gør det nemt at donere 
Tiltaget giver virksomhederne mulighed for at integrere donationen direkte i betalingsprocessen i både webshops og fysiske butikker. Målet er at gøre det nemt for kunderne at donere penge til et godt formål, når de alligevel er i færd med at gennemføre et køb. 

Men det er samtidig også nemt og omkostningsfrit for de enkelte butikker og webshops at tilbyde muligheden, eftersom Adyen afholder alle omkostninger i forbindelse med donationsknappen.

Store og små butikker og webshops har derfor muligheden for at takke ja til muligheden uden at skulle bekymre sig om diverse udgifter og træk på egen likviditet.

For den enkelte butik eller webshop kan det være svært at vælge mellem rækken af kendte og ukendte NGO’er, hvor Adyen gjort det nemt ved at vælge en anerkendt samarbejdspartner som WHO og kampen for at udvikle en vaccine til glæde for mennesker over hele verden.

- HCL

Formex

Sponseret

Formex kickstarts the design autumn

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

02.09.2025Designbase.dk

Ny analyse: Danmark har mistet tusindvis af butikker

02.09.2025Designbase.dk

Tårnhøje afgifter truer miljøet og danske virksomheder

01.09.2025Designbase.dk

Skattestyrelsen: 470.000 virksomheder får hjælp til at få styr på momsen

01.09.2025Designbase.dk

Disse varer bliver oftest stjålet

27.08.2025Designbase.dk

Nu skal alle forsendelser til USA toldbehandles

27.08.2025Designbase.dk

Strikkere sørger for kæmpe beløb til Unicef i Gaza

26.08.2025Designbase.dk

Sammen om fremtiden: Lifestyle and Design Cluster indfører medlemskab

26.08.2025Designbase.dk

Virksomheder får ikke gavn af lavere elafgift

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023