Room for More
Heimtextil 2026 sætter scenen for helhedsorienteret interiørdesign
Sutera på Heimtextil. Foto: Messe Frankfurt
Når Heimtextil slår dørene op i Frankfurt den 13.-16. januar 2026, bliver det med en ny og gennemtænkt halstruktur, der skal gøre livet lettere for designere og indretningsarkitekter. Under temaet “Room for more” samler messen alle komponenter til helhedsorienteret rumløsning – fra tapeter og gardiner til møbelstoffer og gulvbelægning – præsenteret i sammenhæng og inspirerende miljøer.
”Indretningsarkitekter har brug for hurtig orientering og pålidelig inspiration – ikke tidskrævende research,” siger Bettina Bär, Director for Heimtextil. ”Den nye opbygning giver et klart overblik og letter arbejdet med at sammensætte materialer, farver og teksturer til harmoniske løsninger.”
Et af messens samlingspunkter bliver DecoTeam i hal 3.0. Her præsenterer førende leverandører som Alfred Apelt, MHZ Hachtel, Erfal og Paulig Teppichweberei et fælles univers under mottoet “Happy up your Home”. Onsdag den 14. januar er dedikeret til interiørbranchen med et inspirerende program, blandt andet foredraget “Design to be Happy – International Interior Trends” af Corinna Kretschmar-Joehnk samt en AI-workshop med Axel Ligowski om, hvordan digitale værktøjer kan styrke den kreative proces.
Lige ved siden af samler Design Lounge powered by DecoTeam en imponerende række brands som Designers Guild, Harlequin, Ralph Lauren Home og Ted Baker, flankeret af stærke navne som Haro Carpets, Kadeco og Somfy.
I hallerne 3.1 og 4.1 fortsætter mangfoldigheden med verdens største udvalg af møbel- og dekorationsstoffer samt ægte og kunstlæder. Blandt udstillerne finder man internationale aktører som Sunbrella, Edmund Bell, Vanelli Tekstil og Vescom Velvets.
Heimtextil 2026 lover med andre ord både struktur og inspiration – et samlet univers, hvor fagfolk kan finde alt til fremtidens rumdesign, samlet ét sted.
