Skab den bedste historie for dit brand

Studie FLYHELSTED – Mille Fly og Sofie Helsted – kender de fleste fra Formlands trendzone, men de to hjælper også gerne branchens virksomheder med at være den bedste udgave af sig selv og ikke mindst med at formidle budskabet, så det for alvor kommer ud over rampen.

“Det handler om at holde fokus på at formidle den bedste historie af sig selv. Hvad kan mit brand, og hvad kan det ikke, og hvordan differentierer jeg det?”. Det mener Sofie Helsted og Mille Fly, der sammen driver Studie FLYHELSTED, som bl.a. er kendt for de seneste sæsoner at stå bag trendzonen på Formland. Men de to indretnings- og trendeksperter står også bag en række indretninger af såvel private hjem som af butikker og ikke mindst af messestande, og faktisk er det de samme grundlæggende principper, der gør sig gældende, fortæller de.
”Man skal gøre sig sin holdning klart, og man skal gøre sig klart, hvad det er, der gør, at kunderne kommer ind i butikken eller på standen. I bund og grund handler det i høj grad om, at man har gjort sig umage og skabt et univers – en sanseoplevelse – hvor det kribler i kundernes fingre for at købe”.

Mille og Sofie’s holdning er klart, at man ikke skal forsøge at nå alle, men at man skal stole på sig selv og vælge det, man tror på. ”Kan du selv lide et produkt eller en stil, er der helt klart også et segment for dig”, lyder det. Det er meget lettere og meget mere overbevisende at sælge et produkt man holder af.

Vi gør det, vi er bedst til
Mille Fly og Sofie Helsted begyndte at arbejde sammen for godt 10 år siden. Først på en enkelt opgave og da synergien var god, besluttede de to at forene deres netværk og deres forskellige kompetencer – med andre ord at håndplukke det bedste fra Sofies fotografiske verden og fra Milles indretningsverden – og bruge deres samlede styrke til at skabe Studie FLYHELSTED.

De har arbejdet med private indretninger, virksomhedsindretninger, butiksindretninger, stylinger og katalogopbygninger, og siden 2010 har de skabt trendzoner på Formland. I begyndelsen gjaldt det mindre trendzoner på messen, i de seneste par sæsoner har de stået bag Formlands store trendzone”.

Nu vil Studie FLYHELSTED gerne videre i deres virksomhedsudvikling, og fremadrettet vil de satse endnu mere på erhvervsindretninger og messeopbygninger.
”Samtidig har vi jo i kraft af vores arbejde med Formland fået en kæmpe indsigt i design- og interiørbranchen, men vi ser den nok fra en lidt anden vinkel, end man gør, når man er i branchen til daglig”, lyder det fra de to.

De er nysgerrige, de har øjnene åbne, og de kigger hele tiden på farver, mennesker, former og nye trendretninger, og for at komme skridtet videre, spørger de hele tiden sig selv:  ”Hvorfor gør de det?”

”Vi arbejder med såvel møbelbranchen som hele Formlandsegmentet. Vi har med andre ord et ben i hver lejr, og vi kommer ind bag ved leverandørerne. Det betyder, at vi er gode til at sætte os ind i situationerne hos den enkelte virksomhed”, siger Mille og Sofie.
”Det letteste er at gøre, som man plejer, men hvad enten man er stor eller lille, er det ikke det, der vender skuden”.

Så når Mille og Sofie arbejder med virksomheder, ser de på kundens behov, og de bruger den erfaring, de har til at skabe en identitet med baggrund i den stil og smag, kunden har.

”Vi skal påvirke, og vi er lydhøre overfor, hvor virksomheden er henne, men vi skal selvfølgelig også skubbe lidt til selvforståelsen. For os er det ikke vigtigt, at man kan se, det er en FLYHELSTED indretning. Det er vigtigt, at virksomheden får den stil, der matcher, en enkelhed og en overskuelighed”.

Skab oplevelser
Oplevelser, personlighed og personlige relationer mener Sofie og Mille er ekstremt vigtige elementer i en butiksindretning.

”Under krisen ville alle helst ligne hinanden. Nu skal der skabes personlighed ikke mindst i forhold til nethandlen. Det handler om de sanselige oplevelser, og alt andet lige; når man møder mennesker, får man en anden oplevelse end den, man kan få på nettet”, mener Mille og Sofie, og slår fast, at rigtig mange netop henter inspiration, der kan gives videre til forbrugerne på Formlands trendzone. ”Det kan være små oplevelser eller sjove oplevelser, der kan fungere i butikkerne”.
De to slår også fast, at det ikke handler om, at der skal være nyheder i butikken hele tiden, men at det i stedet handler om nye iscenesættelser, der får produkterne til at leve lidt længere.

Også i forhold til butiksindretning, kan Sofie og Mille give et godt indspark i form af sparring og dialog. Det kan bl.a. være måden, butikken bruges på, og hvordan varerne præsenteres.
Mille og Sofie er kreative, men de er ikke bange for at være kommercielle.

”I en butiksindretning handler det om, at forbrugeren genser det univers, der er skabt i vinduet, få meter inde i butikken på et podie. Men her kan der røres ved tingene, og så kan man evt. genopfriske universet i bunden af butikken.

I bund og grund handler det om at stramme op og komme ud over rampen. ”Vi henter inspiration mange steder fra, og vi kan måske netop tilføre det nye, der kan være vanskeligt set at se, når man går med produkterne om sig hver dag. Vi kan være med til at åbne virksomhedernes og butikkernes øjne og kigge ud, og vi kan give det inspirationsmæssige indspark, der indimellem skal til. Og tingene behøver ikke være dyre for at fungere. De skal bare være gennemtænkte”, slutter Mille og Sofie.

Relateret indhold

02.05.2024Designbase.dk

JYSK sparer 920.000 kilo plastik om året med nyt tiltag

02.05.2024Designbase.dk

Det er nu de bedste elever skal indstilles til Fagprøveprisen

01.05.2024Designbase.dk

140 mio. kr. skal sikre mere liv i bymidter

01.05.2024Designbase.dk

Forbrugerne foretrækker at handle hos producenten

30.04.2024Designbase.dk

Sådan kan I lette likviditetspresset på jeres virksomhed

30.04.2024Designbase.dk

Unge under 18 år i sommerjobs?

29.04.2024Designbase.dk

Kunstig intelligens i detailhandlen

26.04.2024Designbase.dk

Detailhandlen forventer ikke længere prisfald

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023