Snart går det løs: Formland er lige om hjørnet
Formland klæder interiør- og designbranchen på til fremtiden, når messens Autumn-udgave løber af stablen 18.-21. august i MCH Messecenter Herning. Messen byder som altid på nye trends og tendenser, foredrag, workshops og oplevelsesuniverser, og så er der også en fremsynet nyhed på tapetet.
Foto: Formland..
Interiør- og designmessen Formland bliver som altid et inspirerende overflødighedshorn af trendsættende udstillere og såvel lærerige som underholdende aktiviteter, når messens Autumn-udgave finder sted i MCH Messecenter Herning 18.-21. august.
Samtidig fokuserer messen denne gang mere end nogensinde på fremtidens forbruger og tilbyder således værktøjer til mulige forandringer af de besøgendes forretninger.
Den del varetages blandt andre af futurist og medejer af Universal Futurist Anne Skare Nielsen, der på Speak Up-scenen gør de fremmødte klogere med foredragene 'Forstå spillebanen for dette årti og vind fremtiden' og 'Efter den industrielle revolution kommer den spirituelle'.
“Vi bevæger os ind i en tid, hvor vi værdimæssigt går fra mere til bedre, og det er en fremtid, som folk typisk giver udtryk for, at de gerne vil være en del af. Jeg præsenterer et par helt afgørende gamechangere, og foredragene sætter dermed en ny retning og åbner øjnene for nye pejlemærker, som er både spændende og interessante”, siger Anne Skare Nielsen.
Andre talere på Speak Up-scenen inkluderer blandt andre trendeksperterne Anette Eckmann og Mads Arlien-Søborg, trendforsker og ejer af pej gruppen Louise Byg Kongsholm, foredragsholder Torben Lorentsen og konceptudvikler og visual merchandising-ekspert Stine Grubbe.
Fokus på moderne visual merchandising
Stine Grubbe er desuden tovholder på det nye område Concept Zone, der beskæftiger sig med moderne visual merchandising, herunder konceptudvikling og salgsoptimering.
Zonen byder blandt andet på en stribe workshops, der klæder de deltagende på, i forhold til hvad moderne visual merchandising egentlig er for en størrelse, og hvordan man på tværs af sine visuelle platforme kan udvikle koncepter til både små og store butikker.
“Zonen er helt bevidst opbygget så butiksnært som muligt, så området både er relaterbart og øjenåbnende for de besøgende. Den nye zone komplimenterer de eksisterende zoner på Formland rigtig godt og giver med sit udgangspunkt i ny forskning en frisk og inspirerende vinkel på det visuelle”, siger Stine Grubbe.
Det kommende Formland vil brede sig over ti messehaller spækket med produktnyheder og æstetiske oplevelser, og som besøgende bevæger man sig rundt mellem en stribe ‘communities’, der alle relaterer sig til interiør og design.
Samlet set er der i den grad lagt i ovnen til en sansestimulerende oplevelse, når messen atter ruller, og projektleder i MCH Flemming Andersen ser også meget frem til, at det hele løber af stablen.
“Vi er rigtig glade for den flotte opbakning til årets Formland Autumn, som vi møder fra både udstillere og samarbejdspartnere trods den fortsat udfordrede tid, og vi er enormt spændte på at zoome ind på fremtiden og dennes forbruger - blandt andet via de mange horisontudvidende foredrag”, siger han.
- HCL