Spring Copenhagen investerer i Vild med dans-jubilæum

Trædyrene fra Spring Copenhagen danser med, når 10 danseglade par folder sig ud i Vild med dans’ 20-års jubilæumssæson. Designvirksomheden har for første gang kastet sig ud i et tv-sponsorat for at løfte sin kendskabsgrad.

Foto: Spring Copenhagen

Et chassé til højre og et chassé til venstre… Trædyrene fra designvirksomheden har snøret danseskoene og har stillet sig i forreste række for tv-sponsoratet af Vild med dans’ 20 års jubilæumssæson. Det er første gang, Spring Copenhagen investerer i et tv-sponsorat, og forventningerne er store. 

Sponsoratet er den foreløbige kulmination på en vækstrejse, der startede for otte år siden og som bl.a. har budt på deltagelse og sejr i tv-programmet Vejen til Seier, flere år som Børsen Gazelle og samarbejder med organisationer som Red Barnet og Børns Vilkår. 

”Vi er enormt stolte af vores rejse, når vi kigger tilbage på startskuddet i 2015. Vi startede med et enkelt produkt, og nu står vi enormt stærkt i Imerco og Kop & Kande, hvor rigtig mange danskere går hen, når de skal handle gaver og design til deres hjem,” fortæller Peter Sørensen, CEO i Spring Copenhagen.

At det blev Vild med Dans, Spring Copenhagen blev hovedsponsor på, forklarer Peter Sørensen således: ”Vild med dans passer godt til os som brand. For det første er Vild med dans et kendt format, som følges af mange hundrede tusinder af mennesker hvert år. Dernæst matcher formatet med nogle af de målgrupper, vi arbejder med. På den måde ser vi mange synergier i at samarbejde med TV2 og Vild med dans”.

Sponsorat skal styrke brand

Målet er naturligvis at styrke Spring Copenhagens brand awareness.

”Selvom der bliver langet rigtig mange Spring Copenhagen-produkter over disken, er brandet ikke top of mind, når danskerne skal nævne danske designvirksomheder. Det viser en brandanalyse, Spring Copenhagen netop har foretaget.  

”Det går rigtig godt med salget ude i butikkerne, og folk elsker vores produkter, når de først får fingrene i dem, men kendskabet til vores brand kunne være bedre. Derfor besluttede vi at investere i tv-sponsoratet, selvom nogle måske mener, at det er meget tidligt at tage det skridt. Men vi kan lide at være modige og tage chancer, så det er det helt rigtige for os,” siger Peter Sørensen, der videre slår fast, at hovedsponsoratet hjælper Spring Copenhagen og vores kunder med at få endnu større fokus på de produkter, man tilbyder og giver brandet en endnu større synlighed i markedet. ”Samtidig er sponsoratet med til at fortælle bredt om det, vi står for: Unikke gavedesign til enhver lejlighed, til fornuftige priser og i god kvalitet”. 

Peter Sørensen fortæller, at sponsoratet består af flere elementer: ”Først og fremmest vises vores reklamefilm både op til og i forbindelse med programmet. Det vil sige, at brand og produkter vises i hele perioden på tv. Men der er også andre elementer, som eksempelvis aktivering af brandet og produkter på forskellig vis. Med andre ord vil der være en massiv eksponering på TV”.

Samtidig arbejder man også tæt sammen med mange af sine kunder om aktivering. ”Vi har skabt en unik aktiverings-pakke, der indeholder et særligt POS-kit, der kan benyttes i butikkerne, men har også en mediepakke, som vores kunder kan bruge bredt på egne kanaler, ligesom vi breder en lang række budskaber ud på sociale kanaler og diverse medier, så vi når bredt ud til millioner af forbrugere”.

Sponsoratet er en del af Spring Copenhagens vækststrategi. 

”Fremadrettet vil vi fokusere styrke brandet og historiefortællingen bredt som hidtil, både nationalt og internationalt, og forventer en generel vækst de næste år. Samtidigt arbejder vi med en række nye tiltag under vores tagline ”Gifts that last”, som vi forventer meget af de kommende år, og der er ingen tvivl om at både vi og vores kunder går en spændende tid i møde”.

Sarah Grünewald og Martin Johannes Larsen er værter ved dette års Vild med dans.. Foto: TV2

Relateret indhold

26.04.2024Designbase.dk

Detailhandlen forventer ikke længere prisfald

26.04.2024Designbase.dk

Nu skal du indberette din emballage for 2024: Sådan gør du

25.04.2024Designbase.dk

Messe Frankfurt tilbyder gratis onlineevents for alle

23.04.2024Designbase.dk

Den digitale sikkerhed halter hos danske SMV’er

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023