Vækst, premierer og nye markeder

Koelnmesse noterer et stærkt messeår2024 og præsenterer ny tiårig strategi

Foto: Koelnmesse/Ludolf Dahmen

Koelnmesse afslutter jubilæumsåret med 365,8 mio. euro i omsætning og 21,3 mio. euro i overskud, og med en ny virksomhedsstrategi "level35" sættes kursen for stabilitet og vækst på usikre markeder og geopolitiske spændingsområder.

Koelnmesse ser således tilbage på et succesfuldt messeår 2024. Med en omsætning på 365,8 millioner euro, et overskud på 21,3 millioner euro og i alt 76 arrangementer i Köln og på verdensplan var virksomheden i stand til yderligere at konsolidere sin position som en af de førende internationale messearrangører. 

En særlig opmuntrende udvikling var, at virksomhedens datterselskaber i Tyskland og udlandet bidrog væsentligt til det positive samlede resultat. Koelnmesse er fortsat på vej mod vækst i indeværende år. Det nye konference- og messecenter Confex, internationale premierer, store kontraktforlængelser og nye digitale tjenester styrker virksomhedens struktur og tilbud.

 "Vores vækst viser, at de, der investerer modigt, forbliver innovative og konsekvent fokuserer på fremtiden, vil blive belønnet selv i et udfordrende markedsmiljø", siger Gerald Böse, administrerende direktør for Koelnmesse GmbH. "Vi skaber værdi for vores partnere, udstillere og besøgende – både på vores egen messeplads i Köln og på verdensplan." 

I 2024 bød Koelnmesse velkommen til mere end 2,1 millioner besøgende fra 197 lande og over 34.500 udstillende virksomheder fra 106 nationer. Messens højdepunkter i Köln omfattede de førende internationale messer ISM, spoga+gafa, gamescom, DMEXCO og ORGATEC. 

Med planlagte investeringer  på mere end en milliard euro i Köln-anlægget inden 2040 markeres en klar forpligtelse til dets indenlandske forretning – og ved at opgradere anlægget og regelmæssigt udvide den digitale infrastruktur lægger det grundlaget for pålidelige partnerskaber med international appel. "Messeområdet med deres fremragende transportforbindelser og unikke nærhed til byens centrum er meget attraktivt efter globale standarder for de mere end 2,5 millioner.”

aida a/s

Sponseret

Skab varme i køkkenet med RAW teak – naturlige redskaber med rodfæste i nordisk æstetik

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

11.12.2025Antex Plast A/S

Sponseret

Bæredygtig plastproduktion

11.12.2025Designbase.dk

Salling fortsætter ekspansionen i hovedstadsområdet

09.12.2025Designbase.dk

Byrder for 6 mia. kr. fjernes fra erhvervslivet

09.12.2025Designbase.dk

Iværksætterne hjælpes i gang

08.12.2025Designbase.dk

Danske digitale løsninger skal lette EU byrder for 87 mia. euro

08.12.2025Designbase.dk

Pas på, når der handles på udenlandske webshops

05.12.2025Designbase.dk

EU Ecolabel slår rekord

04.12.2025Designbase.dk

Sandkasse for iværksættere

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023