Dansk superstjerne skal få kineserne til at elske lakrids

Lakrids By Bülow lancerede sidste måned kampagnen “Share it with a hater” med missionen om at få verden til at elske lakrids - én lakrids ad gangen. Nu sætter de yderligere skub i missionen og indgår samarbejde med den danske VM- og OL-vinder badmintonspilleren Viktor Axelsen.

Foto: Lakrids By Bulöw..

Viktor Axelsen er på en mission. Han skal lære godt 1,5 mia. kinesere at elske lakrids. Badmintonspilleren, der taler kinesisk, har en bred kendskabsgrad og er meget anerkendt på det kinesiske marked.

Det er en stor udfordring, der ligger forude, men Lakrids By Bülow tror på, at tiden er inde til at tilgå markedet sammen med Viktor Axelsen.

”Jeg har valgt at indgå et ambassadør-samarbejde med Lakrids By Bülow, fordi vi deler mange af de samme værdier. Man kan måske tænke, at sport og konfekture ikke passer sammen, men selvom vi er sportsfolk, så lever vi også som ganske almindelige mennesker. Jeg slapper også af med Netflix og spiser søde sager som de fleste andre. For mig handler det blot om at gøre det med måde, og derfor vil jeg hellere spise lidt mindre, men så ekstra godt”, siger badmintonspilleren.

Samarbejdet med den danske ambassadør indledes samtidig med, at Lakrids By Bülow for nyligt offentliggjorde, at de er på vej ind på det kinesiske marked via onlinegiganten Tmall.

Det er et strategisk skridt for en virksomhed, hvor onlinesalget alene i år forventes at udgøre cirka 40 procent af omsætningen.

”Det er altid en mavefornemmelse med den her type samarbejder. Når man vælger en brandambassadør, er værdigrundlaget det allervigtigste parameter. Viktor og jeg deler mange egenskaber. Vi handler begge med hjertet og sætter barren ekstremt højt. At have en dansker som Viktor på vores banehalvdel, når vi går ind på det kinesiske marked, giver selvfølgelig goodwill, en autentisk omtale og opmærksomhed helt i tråd med Lakrids By Bülows værdier. Vi glæder os meget til samarbejdet”, siger Johan Bülow, grundlægger og ejer af lakridsproducenten.

- HCL

Formex

Sponseret

Formex kickstarts the design autumn

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

15.09.2025Witt Denmark A/S

Sponseret

Sommelier fra Michelin-restauranten Restaurant domæne vinder verdensmesterskab for unge sommelierer

15.09.2025Designbase.dk

Få styr på reglerne om tilbud til Black Friday og jul

15.09.2025Designbase.dk

Konkursudviklingen for august 2025

12.09.2025Designbase.dk

Skattelettelser på vej til mange danskere

11.09.2025Designbase.dk

Salling skriver historie og slår dørene op i København

10.09.2025Designbase.dk

Sådan kan du spare op til 40 % på kortgebyrer

10.09.2025Designbase.dk

Se udgifterne til producentansvaret for emballage i 2025

09.09.2025Designbase.dk

Ny analyse: Markant flere ikke-vestlige indvandrere kommer hurtigt i job

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023