Danske netbutikker skal optimeres

Mange danske netbutikker følger ikke godt nok med, når der er tryk på handlen. Derfor risikerer de et Google-’Slow Label’ og tabt indtjening.

Når danskernes købetrang på nettet er rødglødende, som eksempelvis under Black Friday, oplever mange danske netbutikker problemer. Det kan føre til et såkaldt Google-’Slow Label’ og endda tabt indtjening, advarer Digicure, som hjælper virksomheder med it-vejledning. Det skriver hjemmesiden detailfolk.dk.

Advarslen fra Digicure kommer efter Black Friday den 27. november, hvor mange danske netbutikker ikke kunne følge med.

”Flere af de helt store e-handelsvirksomheder oplevede deciderede nedbrud såsom Bog & Idé, som var nede i en time og tre kvarter. Hver fjerde havde svartider på den forkerte side af ti sekunder. Langsomst var Fona med 20 sekunders ventetid efterfulgt af Idemøbler (18 sekunder) og Toys ’R’ Us (16 sekunder)”, lyder det fra Jesper Helbrandt, direktør i Digicure.

I den anden ende fandtes dog Din Tøjmand, Kop & Kande og Føtex, som kunne prale af svartider på under fire sekunder.

Julehandlen
Ifølge Jesper Helbrandt er det helt store spørgsmål nu, om netbutikkerne er gearet til julehandlen, eller om de oven på erfaringerne med black friday er bedre rustet til at imødekomme julens mange gavekøb.

”Black Friday er en af de første gange, hvor danske e-handelssites for alvor opdagede, hvordan det føles ikke at have fuldt overblik over deres hjemmesides performance. Danske webshops kunne ikke håndtere Black Friday – er julehandlen også i fare?”, spørger Jesper Helbrandt.

Han vurderer desuden, at det har kostet netbutikkerne et større millionbeløb i tabt omsætning ikke at være forberedt på det store rykind på Black Friday.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

30.04.2025Designbase.dk

CSRD-rapporteringskrav sat i bero

29.04.2025Dimex

Sponseret

Nordstil 2025: Livsstilsmessen i Hamborg, der sætter tonen for sæsonens trends

29.04.2025Designbase.dk

Ny analyse: Skrankepaver stort problem for danske virksomheder

29.04.2025Designbase.dk

2026-farverne siger “Velkommen hjem”

28.04.2025Designbase.dk

Temu skruer op for charmeoffensiven

25.04.2025Designbase.dk

Er du i tvivl om toldsatserne til USA? Nyt værktøj giver dig overblikket

24.04.2025Designbase.dk

Nye regler om generationsskifte

23.04.2025Designbase.dk

Nordiske startups indtager København

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023