Flere besøgende på Maison&Objet

MAISON&OBJET kunne denne gang melde om en lille stigning i både antallet af besøgende og udstillere.

Fra Trendområdet WORK! Pressebillede: Maison&Objet.

Således var der 2.762 udstillere på messen, og de viste deres produkter inden for livsstil, design og interiør for 76.862 besøgende (+0.5%). Heraf kom godt 30.000 fra 160 forskellige lande, mens 47.000 kom fra Frankrig. Fra messens side lyder det, at de positive tal i et ellers presset marked, markerer, at den strategi, man har lagt de seneste sæsoner i forhold til at gøre messen mere intuitiv og nemmere at overskue, fungerer.

Næste år kan MAISON&OBJET fejre sit 25. jubilæum, og det sker med et ry for at være et globalt udstillingssted for design. På den netop afsluttede messe blev der således præsenteret 3137 brands, hvoraf de 863 var nye. 61 pct. af de udstillede brands kom fra lande uden for Frankrig, og faktisk var hele 69 lande repræsenteret blandt udstillerne på messen.

Ud over at være en messe, mange branchemennesker gerne besøger, har MAISON&OBJET også stor succes på nettet med sin digitale platform MOM, der blev lanceret i 2016 og som i dag har 150.000 følgere. Messens Instagram-profil har 700.000 følgere, og på Facebook følger 543.000 interesserede med.

Trendtemaet denne gang var WORK. Et kontor er ikke længere bare et kontor, men i højere grad et hjem væk fra hjemmet, et multifunktionelt sted, hvor arbejdet blot er en af mange ting, man kan foretage sig. Her kan man mødes og tale sammen, oplade sine batterier, få lidt at spise og have det sjovt. Det betyder, at arbejdspladsen skal indrettes mere behageligt, rarere og mere trendy.

MAISON&OBJET løber næste gang af stablen fra 17.-21. januar 2020, hvor overskriften er ”Regeneration”, og hvor man naturligvis vil fejre, at det er 25. gang, messen holdes og stadig er klar til at præsentere indkøberne for nye trends og nye forbrugsvaner.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

27.06.2025Designbase.dk

Ny aftale skal styrke Dankortet

26.06.2025FunNordic ApS

Sponseret

Hâws udvider sortiment – nye kategorier og produkter.

26.06.2025Designbase.dk

Digitalisering står stille hos danske SMV’er

25.06.2025Designbase.dk

Motivation, fleksibilitet og netværk styrker ledige seniorers jobmuligheder

24.06.2025Designbase.dk

Vejle bliver vært for DM i Skills 2027 – Næstved får 2028

20.06.2025Designbase.dk

Mindre bureaukrati og enklere regler

20.06.2025Designbase.dk

Guide til valg af kortindløser

18.06.2025Designbase.dk

3days i det skønneste solskin

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023