Imerco er branchens førende digitale virksomhed

Imerco har vundet prisen som den mest digitale virksomhed i isenkrambranchen. Anderkendelsen giver Imerco medvind på vejen mod at opnå virksomhedens målsætning om at levere den bedste digitale services i branchen.

Hovedparten af Imercos salg ligger stadig i kædens fysiske butikker. Men Imerco oplever en markant vækst på det digitale salg, som vokser langt hurtigere end det samlede marked for branchen. Foto: Imerco..

Imerco har vundet prisen som den mest digitale virksomhed i isenkrambranchen for kædens hjemmeside og webshop. 

Analysevirksomheden MyResearch uddeler den digitale pris i forbindelse med det årlige såkaldte ’Digitale Sundhedstjek’, som er den største analyse af danske virksomheders digitale performance. I år medvirkede 375 virksomheder inden for 40 brancher. Virksomhederne bliver målt på seks kategorier, blandt andet online markedsføring og sociale medier. I isenkramkategorien indtog Imerco førerpositionen og placerer sig altså som digital brancheleder. 

”Anerkendelsen er helt i tråd med den strategi, der er lagt for Imerco. Det er vores mål at vinde det digitale marked, og derfor er det en fornøjelse at vide, at vi er godt på vej. Imerco sætter kunden i centrum, og vi kan se, at nogle af vores kunder ønsker at handle med os digitalt", siger administrerende direktør i Imerco, Frederik Brønnum, om prisen. 

Imerco har en klar målsætning om at levere den bedste digitale services i isenkrambranchen, og virksomhedens strategiske mål er da også at være top ti webshop for retailbranchen.

Stadig mest salg i fysiske butikker
Hovedparten af isenkramkædens kunder handler stadig i kædens butikker, og hos Imerco forventer man også, at det fortsat vil være tilfældet. Men Imerco oplever en markant vækst på det digitale salg, som vokser langt hurtigere end det samlede marked for branchen.   

”Den absolutte fordel ved digital tilstedeværelse er, at det aldrig lukker. Vi har besøg på imerco.dk hele døgnet rundt, og dette serviceniveau kan vi ikke levere i de fysiske butikker.  Den anden grund er, at mange af kunderne handler på mobiltelefonerne, og på den måde kommer Imerco til kunderne og ikke omvendt”, siger Frederik Brønnum. 

Webdanmark.com er Imercos strategiske samarbejdspartner omkring e-handel og kædens hjemmeside. Hos webbureauet er medarbejderne stolte over resultatet og glæder sig til det fremtidige samarbejde med isenkramkæden.   

Formex

Sponseret

Formex kickstarts the design autumn

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

12.09.2025Designbase.dk

Skattelettelser på vej til mange danskere

11.09.2025Designbase.dk

Salling skriver historie og slår dørene op i København

10.09.2025Designbase.dk

Sådan kan du spare op til 40 % på kortgebyrer

10.09.2025Designbase.dk

Se udgifterne til producentansvaret for emballage i 2025

09.09.2025Designbase.dk

Ny analyse: Markant flere ikke-vestlige indvandrere kommer hurtigt i job

09.09.2025Designbase.dk

Ny analyse: Her er Danmarks mest erhvervsvenlige kommune

08.09.2025Designbase.dk

Mange giver op på pensionen

08.09.2025Designbase.dk

Forbrugerombudsmanden lancerer podcast

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023