Jysk med ny omsætningsrekord trods corona

Med en omsætning på 32,6 milliarder kroner har Jysk i regnskabsåret 2020/21 endnu engang sat ny rekord - også på trods af lukkede butikker og omfattende coronarestriktioner.

PR-foto..

Regnskabsåret fra 1. september 2020 til 31. august 2021 har budt på mange udfordringer for butikker, der ikke sælger fødevarer. Alligevel har Jysk tilsyneladende formået at sætte ny omsætningsrekord.

32,6 milliarder kroner blev således omsat, selv om virksomheden har været udfordret specielt i Tyskland, som er Jysks største marked, og hvor butikkerne var lukket i en periode på over fire måneder.

”Jeg er meget tilfreds med, at vi har været i stand til at øge omsætningen med 7 procent, på trods af at vores butikker har været lukket i kortere eller længere perioder på næsten alle markeder. Det ser jeg både som et resultat af, at kunderne i Europa generelt har fokuseret mere på boligen, og som et resultat af, at mine kolleger rundt i landene har været hurtige til at omstille sig til en ny situation og fokusere mere på onlinesalg og Click & Collect”, siger Jan Bøgh, CEO og præsident i Jysk.

Onlinesalget øget markant
Det ses også på tallene, hvor onlinesalget er steget med 43 procent. Dertil kommer Click & Collect, hvor kunderne bestiller hjemmefra og betaler i butikken, når produkterne afhentes.

”Fordi kunderne betaler i butikken, tæller det regnskabsmæssigt ikke som onlinesalg hos Jysk, men det ligger helt fast, at samspillet mellem vores webshops og fysiske butikker har været helt afgørende for, at vi har været i stand til at løfte omsætningen i det seneste regnskabsår”, siger Jan Bøgh.

Hos Jysk er der samtidig forøget fokus på Tyskland, hvor næsten 1.000 butikker allerede den 27. september i år bliver rebrandet fra Dänisches Bettenlager til Jysk.

”Det er en kæmpe investering. Både rent fysisk i ombygning og opdatering af butikker, ændringer i sortimentet i Tyskland og hele kommunikations- og marketingopgaven i at vænne vores tyske kunder til et nyt navn. Det kommer oven i et år, hvor vi har oplevet en faldende omsætning i Tyskland på grund af den lange nedlukning, så det er en stor opgave, der venter”, siger Jan Bøgh.

- HCL

Formex

Sponseret

Formex kickstarts the design autumn

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

24.10.2025Designbase.dk

Flere gode nyheder til SMV’erne i ny finanslov

23.10.2025Designbase.dk

Nordiske virksomheder omsætter data til forretning

22.10.2025Designbase.dk

Bredt flertal vil trykke på pauseknap for EU-krav til bærerdygtighedsrapportering

22.10.2025Designbase.dk

Danmarks første AI-podcast om arbejdsmiljø

21.10.2025Designbase.dk

Myndighederne forlænger levetiden af dankort til erhverv

21.10.2025Designbase.dk

Nye vejledninger om forbudt brug af AI

21.10.2025Designbase.dk

Bymidten på dagsordenen til kommunalvalget

20.10.2025Designbase.dk

Tre ud af fire SMV’er kæmper med sene betalinger

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023