Maison&Objet: (RE)generation

(RE)generation er hovedtemaet for Maison&Objet og de to 25-års jubilæumsmesser i 2020. Der bliver stillet skarpt på fremtidens forbrugertendenser, og der bliver vist trends, der spiller op til dem. Messen havde en lille tilbagegang i antallet af besøgende og en fremgang i antallet af udstillere.

Igennem de 25 år, Maison&Objet har eksisteret, har man løbende genopfundet messen, og dermed fastholdt det, messen selv kalder for en ”magisk tiltrækning”. Dog kunne messen denne gang melde om en lille tilbagegang på 3,5 pct. i antallet af besøgende, og en fremgang i antallet af udstillere, der nu er oppe på 2736 med 609 nye firmaer, og beregninger fra messen viser, at der i løbet af de fem dage, Maison&Objet varer, er blevet handlet for næsten to mia. euro.


For at hylde det nye årti, har Maison&Objet dedikeret begge 2020-messerne til temaet: (RE)generation! Målet er at give de besøgende muligheden for bedre at forstå forbrugsmønstrene i Generation Y og Z, og det er både spændende og urovækkende. Med trendkonsulent Nelly Rodi i spidsen udforskede man denne gang engagementet hos de meningsdrevne forbrugere bl.a. i forhold til miljøvenlige produkter. Til september vil fokus være på, hvordan de digitale nomader er en generation, der er vokset op på en kost af internet og sociale medier.

Design… and action! 
“What’s New?”-trendudstillingerne var også denne gang skabt af Elizabeth Leriche, François Bernard og François Delclaux, og de udforskede netop, hvordan forbrugerne tager meningsfuldheden, natur og spændende materialer ind i deres hjem – temaer, der er tæt på den nye generation.


Skiftet i forbrugsmønstre er noget, der er i alles tanker. Bl.a. hotel- og restaurationsbranchen, som Maison&Objet havde sammensat et specielt program for, der førte dem rundt fra møbler til tableware, køkkensegmentet, belysning, tekstiler og dufte. 

Designer of the Year og unge talenter
“Simplicity takes a lot of hard work”. Sådan valgte Designer of the Year 2020 Michael Anastassiades at præsentere sit arbejde, og han spillede fint op til de seks upcoming talenter, som Maison&Objet denne gang havde valgt at støtte op om.  De seks var Adrien Garcia, Julie Richoz, Laureline Galliot, Mathieu Peyroulet Ghilini, Natacha & Sacha og Wendy Andreu.

Klar til september!
De næste datoer, der skal i kalenderen, når det gælder Maison&Objet, er den 4.-8. september 2020 og med PARIS DESIGN WEEK fra den 3.-12. september.


I september-udgaven vil der være to hovedtemaer; WORK! og PROJECTS, hvor det bl.a. handler om at se og arbejde med de forandringer, der sker med vores arbejdspladser i dag og dermed behovet for nye cross-funktionelle designløsninger, der kombinerer well-being & well-working, community & privacy, experience & performance, workspaces & living spaces.


PROJECTS er målrettet indretningsarkitekter, og omfatter tekniske løsninger, der opfylder alle designbehov til hotel-, service-, og beboelsessektorerne.

FAKTA

Besøgstal:
81.232 unikke besøgende på messen,
123.836 besøg
151 lande var repræsenteret
44.823 franske besøgende 
36.409 udenlandske besøgende

Tal omkring udstillerne:
2736 udstillere/2891 brands 
609 nye firmaer
71 lande var repræsenteret
990 franske firmaer
1746 internationale brands.

Den digitale platform:
6000 brands
175 000 medlemmer
48% detailhandlere
60% international brugere
2.5 million unikke besøgende om året.

Relateret indhold

25.06.2024Designbase.dk

Årets tema på Oslo Design Fair: Elementer

24.06.2024Designbase.dk

Nye tal vækker opsigt: hver tredje dansker handler på Temu

21.06.2024Designbase.dk

Antallet af selvstændige i Danmark er faldende

20.06.2024Designbase.dk

Regeringen sætter retningen for fremtidens erhvervsliv

19.06.2024Designbase.dk

Marketing via sociale medier virker

18.06.2024Designbase.dk

Bureaukratibyrden rammer de små

18.06.2024Designbase.dk

Gratis guide med alt det du bør vide om producentansvar for emballage

17.06.2024Designbase.dk

Marketing via sociale medier virker

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

06.07.2024

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023