Muuto vil udbrede kendskabet til nordisk design

Designvirksomheden Muuto har en ambition om at skabe produkter, der kan bidrage med nye perspektiver på nordisk design. Målet er at udbrede kendskabet til nordisk design til hele verden, lyder det fra Muutos nye PR- og kommunikationsansvarlige, Christopher Day.

Om Christopher Day

Christopher Day er 39 år og bosat i Rødovre.

Uddannelse:
Bachelor i International Business og kandidat i Finance and Strategic Management.

Stilling:
PR- og kommunikationsansvarlig hos Muuto siden september 2014.

Hvad indebærer dit nye job hos Muuto?
Jeg er ansvarlig for al PR og kommunikation hos Muuto. Det inkluderer, at pressen bliver gjort bekendt med nye produkter fra Muuto, og at jeg leverer interessante historier – eksempelvis ”behind the scenes” af et produkt eller en designer.

Derudover skriver jeg al engelsk kommunikation for firmaet, og jeg er ansvarlig for Muuto på de sociale medier.

Hvad finder du interessant ved at arbejde hos Muuto?
Jeg kan først og fremmest godt lide at have et tæt samarbejde med de dygtige og meget engagerede designere. Desuden er jeg også meget glad for interaktionen med pressen rundt om i verden samt interaktionen med brugerne på de sociale medier.

Jeg synes, det er meget interessant at arbejde et sted, hvor der hele tiden kommer nye opgaver på bordet.

Hvad gør I hos Muuto for at imødekomme kundernes behov?
For at imødekomme vores kunders behov prøver vi at præsentere vores produkter på en fair, ærlig og indbydende måde. Derved håber vi, at vores kunder bliver inspireret i deres valg af boligprodukter.

Vi gør også meget ud af at finde gode billeder og tekster, som kan give kunderne et indtryk af designkonceptet bag det enkelte produkt.

I skriver på jeres hjemmeside, at I vil skabe nye perspektiver på den skandinaviske designtradition. Hvordan vil I det?
Det vil vi ved at tage de skandinaviske traditioner, såsom høj kvalitet, funktionalitet og æstetiske objekter, og bygge videre på dem ved at finde nye perspektiver i den måde, som Muuto arbejder på. Vi vil gerne skabe nye perspektiver inden for materiale, funktionalitet, farver og form.

Hvordan ser fremtiden ud for Muuto?
På sigt er vores ambition at udvide vores kollektion med flere produkter, som kan bringe nye perspektiver til nordisk design. Lige som tilfældet var med dansk design i 1950’erne vil vi udbrede kendskabet til nordisk design til hele verden.

Vi vil gerne have, at resten af verden kan nyde godt af de simple og smukke produkter, som vi nyder godt af herhjemme.
 

aida a/s

Sponseret

Skab varme i køkkenet med RAW teak – naturlige redskaber med rodfæste i nordisk æstetik

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

06.11.2025Designbase.dk

Forbrugere snydes stadig i stort omfang af danskklingende netbutikker

06.11.2025Antex Plast A/S

Sponseret

Udvidet samarbejde med Montana Furniture

04.11.2025Designbase.dk

Bøde på 400.000 kroner for skjulte abonnementer

04.11.2025Designbase.dk

Ny analyse: SMV’ernes fremtidsforventninger rammer lavpunkt – industrien trækker ned

03.11.2025Formland

Sponseret

MCH gør status: Fra visioner til virkelighed

03.11.2025Designbase.dk

Private virksomheder øger deres grønne indkøb markant

03.11.2025Designbase.dk

Kan din lønfastsættelse klare ”velkommen på forsiden”-testen?

29.10.2025Witt Denmark A/S

Sponseret

Witt Denmark A/S bringer EasyMotionSkin til Norden – ny æra for EMS-træning

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023