Online B2B-handel vokser

Omkring hver tredje indkøber på B2B-markeder køber primært varer gennem internettet.

Det er ikke kun B2C forbruget, der i højere grad foregår på nettet. B2B-markedet udvikler sig i samme retning, melder FDIH gennem en e-handelsanalyse for 1. halvår af 2020. 

Undersøgelsen konkluderer, at 13 procent af forbrugere på internettet har et ‘erhvervsmæssigt indkøbsansvar’. Af disse, handler 61 procent digitalt.

”Det er ikke overraskende. I takt med at vi som forbrugere benytter nettet mere og mere til vores private indkøb, forventer vi i stigende grad at have samme muligheder, når vi skal handle på vores arbejde”, siger Niels Ralund, administrerende direktør i FIDH og fortsætter: 

”Jeg vil næsten gå så vidt som at sige, at B2B’erne har mest fart på udviklingen lige nu. Der er virkelig gang i nogle spændende projekter rundt omkring”.

- HCL

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

13.06.2025Kop & Kande

Sponseret

Ny direktør Kop & Kande

13.06.2025Designbase.dk

270.000 selskaber nærmer sig oplysningsfristen

12.06.2025Designbase.dk

17 % flere konkurser i maj

11.06.2025Designbase.dk

Flere kommuner løfter ikke ansvaret

09.06.2025Designbase.dk

Digitalisering kan øge omsætning og beskæftigelse

06.06.2025Designbase.dk

Fire megatrends øger kompleksiteten for virksomheder i 2025

05.06.2025Designbase.dk

Temu styrker indsatsen mod forfalskede produkter

05.06.2025Designbase.dk

Efterlysning: Hvor er Danmarks mest socialt ansvarlige virksomheder?

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023