Roligt, enkelt og luksuriøst

Trenden, når det gælder sengetøj, går klart mod det enkle og delikate; det luksuriøse, siger Södahls brandmanager Dorthe Hilligsøe Forup.

Detaljerne med en måne og stjerner på både pude- og dynebetræk tilføjer et dekorativt og personligt touch til designet. Sættet er garment-dyed for en ekstra blød finish og et naturligt udseende. Foto: Södahl

”Vi oplever i øjeblikket en tydelig trend, der bevæger sig hen imod de rolige, enkle og luksuriøse ensfarvede sengesæt i kvaliteter som jacquardvævet bomuld og percale, men den mest populære kvalitet hos Södahl er fortsat vores bløde, tætvævede bomuldssatin. Det er her, vores nyhed Bonne Nuit kommer ind i billedet.” Det fortæller Södahls brandmanager Dorthe Hilligsøe Forup.

Lina Lissner, der er designer hos Södahl supplerer “Vi ønskede at skabe et design, der emmer af ro og nærvær – noget der føles både moderne og tidløst, for det er det, der er oppe i tiden netop nu. Det diskrete broderi af måne og stjerner er en lille poetisk detalje, som understreger vores ønske om at gøre sengetøjet til mere end bare en funktionel genstand – det skal være en oplevelse.”
Bonne Nuit er skabt i det blødeste bomuldssatin med en tæt og glansfuld vævning, som giver en luksuriøs følelse mod huden og bidrager til en rolig nattesøvn. Det unikke ved designet er det diskrete broderi af måne og stjerner – en lille, poetisk detalje, der understreger Södahls ønske om at forene kvalitet, håndværk og æstetik.

Foto: Södahl

”Navnet Bonne Nuit – “godnat” på fransk – understreger den stemning, vi ønsker at skabe: et sæt sengetøj, der inviterer til ro og fordybelse. Det er ikke bare et sengesæt – det er et designstatement, skabt internt af vores eget designteam hos Södahl.”

I øvrigt sætter Södahl en ære i, at alle designs er udviklet in-house med fokus på både kvalitet og trendbevidsthed. 

”Det er netop denne kombination, der gør, at vores produkter skiller sig ud i markedet – også i en tid, hvor forbrugerne er mere selektive og søger færre, men bedre produkter til hjemmet,” slutter Dorthe Hilligsøe Forup.

Formex

Sponseret

Formex kickstarts the design autumn

Formland

Sponseret

Speak Up!

Denne artikel er del af et tema:

Tema: Soveværelset - skab ro og harmoni

I en tid, hvor verden udenfor synes mere hektisk end nogensinde før, søger forbrugerne tilflugt i hjemmets mest private rum: soveværelset. Det er her, vi lader op, finder ro. Derfor er det ikke tilfældigt, at soveværelset rykker op som et af de mest interessante og kommercielt lovende rum i detailhandlen.

Relateret indhold

06.10.2025Lübech Living ApS

Sponseret

Lübech Living på Bæredygtighedsfestival: Forbrugerne vil have mere end bare indretning

06.10.2025Designbase.dk

Fokus på belysning

06.10.2025Designbase.dk

Stockholm Furniture Fair 2026 er aflyst

06.10.2025Lübech Living ApS

Sponseret

OOhh vil have dig til at se bag om produkterne

03.10.2025Designbase.dk

Millioner til national handlingsplan for tekstiler

30.09.2025Designbase.dk

Skab ro og harmoni i soveværelset

29.09.2025Designbase.dk

Sol, sand og Santa

26.09.2025Designbase.dk

Who’s Next Home: Når mode og design smelter sammen

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023