2018: et "Byggeår" for Rosendahl Design Group

Årsrapporten for 2018 viser et solidt resultat, der næsten lander på niveau med rekordomsætningsåret i 2017.

Pressebillede: Rosendahl Design Group.

Rosendahl Design Group leverer et solidt resultat for 2018, og det i et år, der også har været karakteriseret af opkøbet af Kähler, styrket internationalisering og en øget fokus på digitalisering, som skal bidrage til at ruste virksomheden til fremtiden.

I årsrapporten udlægger designhuset, hvordan man i 2018 har investeret ressourcer i at udbygge organisationen og i at geare virksomheden til fremtidig vækst. En vækst, der vel at mærke skal realiseres i en hastigt forandrende branche - og på et presset detailmarked.

Henrik Rosendahl, ceo Rosendahl Design Group. Pressebillede: Rosendahl Design Group..

”2018 har på mange måder været et "byggeår" for os. Vi kan ikke stå stille og forvente at væksten kommer til os. Vi skal realisere vores vækstmål i en branche, der er under hastig forandring. Vores kunder slår sig sammen og omstiller sig i stigende grad digitalt. Det er ikke nyt for os, men det stiller krav til vores evne til at vokse med vores kunder og til at understøtte deres digitale rejse”, fortæller andengenerationsejer og CEO for RDG, Henrik Rosendahl i en pressemeddelelse.

 

Integration af Kähler og fokus på internationalisering

2018 var for designhuset også præget af endnu et opkøb. I oktober 2018 kunne RDG således offentliggøre, at Kähler blev en del af RDG-familien, som nu i alt huser ni designbrands.

Som en del af virksomhedens vækststrategi, har RDG på bare tre år således tilføjet tre brands til porteføljen, hhv. Juna, Lyngby Porcelæn og altså senest Kähler, som var det største opkøb i virksomhedens historie.

”Det er et enormt privilegium, at vi har lov til at fastholde og bygge videre på den danske designarv. Det er med samme stolthed og respekt, at vi overtog Kähler og forsat arbejder på at få integreret brandet i vores hus. Vi forventer, at vi i 2019 vil kunne begynde at høste de synergifordele, som vi gang på gang har bevist, der er ved at samle flere brands under samme tag”, understreger Henrik Rosendahl.

I løbet af 2018 har designhuset også haft fokus på at udvide den internationale salgsorganisation, at gennemføre et omfattende efteruddannelsesprogram samt at bygge i mere bogstavelig forstand - nemlig på en udvidelse af koncernens hovedkvarter i Hørsholm, der skal kunne rumme flere brands og mennesker i fremtiden.

”Vi har en solid økonomi og en størrelse, der gør os i stand til at opruste og investere på den korte og den lange bane. Det er nødvendigt, når vi opererer i et marked og i en verden, der ikke står stille. Det er noget, jeg er sikker på, vi allerede i 2019 vil kunne begynde at høste fordelene ved”, afslutter Henrik Rosendahl.

Relateret indhold

29.04.2024Designbase.dk

Kay Bojesen inspirerer på Roskilde

29.04.2024Designbase.dk

Ambiente Trends 24+: En iscenesættelse af stilhedens luksus, nye kompositioner og digitale innovationer

26.04.2024Designbase.dk

Nu skal du indberette din emballage for 2024: Sådan gør du

25.04.2024Designbase.dk

Messe Frankfurt tilbyder gratis onlineevents for alle

23.04.2024Designbase.dk

Den digitale sikkerhed halter hos danske SMV’er

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023