Spring Copenhagen lancerer Gavebrevkassen
Designbrandet Spring Copenhagen sætter ind med sin hidtil største marketingindsats. Med kampagneplatformen Gavebrevkassen og skuespiller Søs Egelind i hovedrollen vil brandet styrke sit greb om gaveøjeblikket, sit kendskab og gøre gavegivning mere personlig, sjov og emotionel.
Foto: Spring Copenhagen
Spring Copenhagen tager et nyt skridt og lancerer Gavebrevkassen – et karakterbåret univers, der gør gavedilemmaer til humoristiske og følsomme fortællinger.
I front står skuespiller Søs Egelind, der indtager rollen som brevkasseredaktøren Lene. Med varme, humor og kontorflair guider hun danskerne gennem hverdagens gavedilemmaer – og viser, hvordan en gave kan blive til en kærlighedserklæring, en tak eller et smil.
Kampagnen rulles ud i uge 38 på tværs af TV 2s univers – både flow-tv og streaming – samt på Spring Copenhagens egne sociale medier og fysisk i mere end 300 butikker landet over. Dermed bliver Gavebrevkassen brandets største marketingindsats til dato.
“Vi ønskede at skabe et format, der kan rumme det emotionelle ved at give – uden at det bliver højtideligt eller på afstand. Gavebrevkassen er vores bud på en sjov, kærlig og genkendelig ramme, der spejler de øjeblikke, hvor man har lyst til at give noget, men ikke ved hvad,” siger Claus Müller-Nielsen, Brand Director og co-founder af Spring Copenhagen.
De første film tager fat på en række genkendelige og skæve gavedilemmaer med åbningssætningen: ”Velkommen til Spring Copenhagens gavebrevkasse, hvor jeg løser alle jeres gavedilemmaer.”
Her folder Søs Egelind karakteren Lene ud – en fiktiv redaktør, der med et glimt i øjet og en lun kommentar kobler dilemmaerne til gavegivning som en måde at skabe glæde, omsorg og livshistorier.