Broste Copenhagen sælger sin andel af Kristina Dam Studio
Efter et stærkt samarbejde gennem mere end fem år tager Broste Copenhagen og Kristina Dam Studio nu afsked som partnere. Beslutningen er et resultat af to forskellige strategiske retninger.
Broste Copenhagen sælger sin andel af Kristina Dam. Foto: Broste Copenhagen
Efter 5,5 gode år i partnerskab med Kristina Dam Studio sælger Broste Copenhagen A/S sin andel i selskabet. De to selskaber skal strategisk fokusere i hver sin retning, hvorfor synergierne bliver mindre.
"Broste Copenhagen skal fokusere på at øge vækst og indtjening på consumer markededet, og Kristina Dam Studio vil som led i en strategisk satsning øge sit fokus på kontraktmarkedet. Derfor er det naturligt at skilles," siger Kim Larsen.
Kristina Dam fortsætter som direktør og brandansvarlig i Kristina Dam Studio, og det stærke skulpturelle design DNA vil fortsat være omdrejningspunktet for brandets kollektioner - nu med et styrket fokus på at udvikle møbler og objekter, der lever op til både de æstetiske og funktionelle krav på kontraktmarkedet.
"Det har været et værdifuldt samarbejde med Broste Copenhagen, som vi er meget taknemmelige for. Vi ser nu frem til at videreudvikle Kristina Dam Studio med en tydelig retning mod internationale markeder på kontrakt-, såvel som retail-markedet, samtidig med at vi bevarer vores skulpturelle og minimalistiske tilgang til design," udtaler Kristina Dam.
Med den nye struktur er ambitionen at styrke Kristina Dam Studio som et førende brand inden for moderne møbeldesign - med særligt fokus på interiørløsninger til hoteller, kontormiljøer, restauranter og andre professionelle projekter.
3daysofdesign markerer dermedet nyt kapitel for Kristina Dam Studio. Her slås dørene op til The Artistic Home – et univers, der understøtter den strategiske retning med en kollektion, hvor møbeldesigns kombineres med objekter og skulpturer, der afspejler en tydelig kunstnerisk tilgang. En fortælling, hvor form og funktion går hånd i hånd med æstetisk karakter og materiel dybde.
"Vi ser et stort potentiale i at bringe vores skulpturelle formsprog ind i nye sammenhænge og projekter, hvor kvalitet og karakter er nøgleord. Med vores eksisterende kollektion og en stærk produktudviklingspipeline er vi klar til at imødekomme behovene hos et bredere publikum - uden at gå på kompromis med det, der definerer os, "siger Kristina Dam, Brand & Design Director.
Dette strategiske skift er en del af en langsigtet plan, hvor både kontraktmarkedet og udvalgte internationale territorier spiller en central rolle i brandets fortsatte vækst. Samtidig udvider teamet med nøglekompetencer inden for salg og kommunikation for at sikre øget brand awareness og tilstedeværelse i tæt samarbejde med forhandlere, stylister og professionelle partnere.