Et nyt løfte. En ny æstetik. Og en ny måde at være designbrand på

Rosendahl relancerer i efteråret 2025 sin visuelle identitet og nyt brandløfte: Make Moments Matter – med et klart mål om at skabe genklang hos en ny generation.

Foto: Rosendahl Design Group

Hvor tidligere tiders kommunikation har haft fokus på design, funktion og æstetik, lægger det nye Rosendahl sig i forlængelse af den kulturelle samtale, som Generation Y og Z i stigende grad præger: En samtale om nærvær, fællesskab, ægthed og de øjeblikke, der faktisk betyder noget. 

“Vi har altid designet til det levede liv – nu sætter vi ord og billeder på det. For vores design skal ikke bare stå smukt i hjemmet eller være til iscenesættelse. Det skal være en del af det liv vi lever og understøtte de ægte øjeblikke – fordi det er de små ting som gør livet stort,” siger Anja Elletoft Aaen, Director of Marketing i Rosendahl Design Group. 

Fra perfekthedskultur til det ægte liv 

Brandplatformen Make Moments Matter er ikke et traditionelt produktfokus eller kampagnepush. Det er en fortælling, der tager afsæt i virkelige hverdagsøjeblikke: Den spontane snak, grin hen over bordet, eller restemaden der blev til en middag. Det er hverdagsmagi i øjenhøjde – og et opgør med perfekthedskulturen. Kampagnen bygger på visuel diversitet og æstetisk fleksibilitet – med ét samlende element: tekstuniverset og de spontane og relaterbare "moments" der opstår, og skaber genkendelighed på tværs af målgrupper og medier. 

“Det er ikke det perfekte, men det ægte, vi fejrer. Vi insisterer på, at det, der gør en kop kaffe, et dækket bord eller en søndagsmorgen betydningsfuld, ikke er, hvordan det ser ud - men hvordan det føles,” fortæller Anja Elletoft Aaen. En ny generation i fokus – uden at glemme de eksisterende.

Repositioneringen er især relevant for Generation Y og Z, der i stigende grad stiller krav til brands om autenticitet, visuel appel og værdibårne budskaber. Ifølge Marketsquares generationsanalyse fra 2024 mener 59 % af Gen Z, at et brand skal fremstå autentisk og naturligt – og den overvejende del af Gen Z og Y forventer, at brandet udtrykker deres personlighed. Særligt når det handler om sociale relationer til venner og familie viser analysen, hvor vigtig nærhed og reel tilstedeværelse er. Det er netop det reelle mentale og fysiske samvær, der er fokuspunktet på tværs af alle kommunikationsfladerne.

“Y’erne og Z’erne fylder i medier, på arbejdsmarkedet – og nu også i Rosendahls brand-DNA. De er digitalt hjemmevante, visuelle og værdidrevne og ingen brands skal fortælle dem, hvad de skal mene. Men det betyder ikke at vi er tvunget til at forlade de generationer, vi allerede har fat i. Vi åbner bare døren lidt mere.” siger Suzanne Remillard, Client Service Director hos Marketsquare. 

Mød målgruppen – bag kameraet 

Bag kampagnebillederne står fotograf Betty Krag. Med sine 22 år repræsenterer hun ikke bare målgruppen – hun har også formået at fange den gennem linsen: levende, usminket og ægte. Billedsproget er menneskeligt, sanseligt, mangfoldigt og inviterende – en visuel pendant til kampagnens tone of voice, der føles som en samtale snarere end en reklame. ”Vi har valgt at lade billederne gå i flere retninger. Der er ikke én fast opskrift på et perfekt hjem eller et perfekt øjeblik - for det findes ikke. Men det grafiske univers og tekstkonceptet binder det hele sammen, så det stadig føles som én samlet fortælling,” siger Creative Lead fra Marketsquare, Louis Isak. Relaterbare fortællinger – både i butikken og på gaden Det nye brandløfte og visuelle identitet lever både på sociale medier, outdoor, i retail og via influencersamarbejder. Alt sammen med kærlige påmindelser om at være til stede i nuet. ”Vi ved, at Z’erne og Y’erne går op i værdier som ægthed, genbrug og autencitet. Men de køber stadig glas, porcelæn og andet nyt udstyr til hjemmet. Nu starter vi en samtale med dem og en anledning til at vælge Rosendahl – uden at give afkald på dem, vi allerede har fat i,” slutter Anja Elletoft Aaen.

Formex

Sponseret

Formex kickstarts the design autumn

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

14.10.2025Designbase.dk

Fire dage med inspiration idéudveksling og designkultur

14.10.2025Designbase.dk

Et nyt løfte. En ny æstetik. Og en ny måde at være designbrand på

14.10.2025Designbase.dk

Julestemningen er positiv

13.10.2025Lübech Living ApS

Sponseret

Vidensdeling på tværs af grænser

10.10.2025Dimex aps

Sponseret

Christmasworld, Creativeworld og Ambiente

10.10.2025Designbase.dk

Hammel Furniture og Stilling går sammen om showroom

10.10.2025Dimex aps

Sponseret

Make the Market Moment Yours

09.10.2025Designbase.dk

EuroShop 2026 fejrer 60 år som verdens førende retailmesse

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023