Et stort skridt for ansvarlig rengøring og livsstil
Det danske livsstilsbrand Humdakin har netop opnået den prestigefyldte B Corp-certificering - en milepæl, der markerer brandets stærke forpligtelse til bæredygtighed, ansvarlighed og transparens.
Foto: Humdakin
Det danske livsstilsbrand Humdakin har netop opnået den prestigefyldte B Corp-certificering - en milepæl, der markerer brandets stærke forpligtelse til bæredygtighed, ansvarlighed og transparens.
Som en af de få danske virksomheder inden for rengøring og livsstilsprodukter med denne anerkendelse, slutter Humdakin sig nu til en global bevægelse af virksomheder, der sætter mennesker, planet og formål på lige fod med profit.
"Det her er ikke bare et stempel - det er et bevis på, at vores værdier og vores handlinger hænger sammen. Vi har arbejdet målrettet for at skabe produkter, der er både effektive, æstetiske og ansvarlige. Nu er det officielt: Vi tager ansvar - hele vejen rundt," siger Camilla Schram, stifter og direktør i Humdakin.
En ny standard for "clean living"
Humdakin er kendt for at kombinere Skandinavisk design og milde ingredienser i rengørings- og plejeprodukter, der både er skånsomme mod hjemmet og mod planeten, som primært sælges i interiorforretninger og Department stores verden over. Med B Corp-certificeringen bliver Humdakin en del af en eksklusiv kreds af nationale og internationale virksomheder, som bl.a. Patagonia, Aesop og GANNI - brands, der går forrest i den grønne omstilling.
Foto: Humdakin
For at blive certificeret som B Corp har Humdakin gennemgået en omfattende vurdering, hvor alt fra medarbejdervilkår og leverandørsamarbejder til miljøpåvirkning og forretningsetik er blevet gransket.
Et kald til branchen - og forbrugerne
"Vi håber, at vores certificering kan inspirere andre virksomheder i vores branche til at tænke længere end blot 'grønt image'. Forbrugerne kræver mere - og det med rette. De vil vide, hvem de støtter, og hvad deres køb betyder. Med B Corp kan vi dokumentere vores indsats - sort på hvidt," fortsætter Schram.