EuroShop 2023: Bredt internationalt fremmøde

EuroShop 2023 er vel overstået. Foto: EuroShop.

EuroShop 2023 er vel overstået med det personlige møde som omdrejningspunkt, gos stemning og inspiration blandt de 1.830 udstillere. I alt rejste mere end 81.000 fagfolk til Rhinen fra alle fem kontinenter.

"Især i lyset af de aktuelle udfordringer inden for detailhandel er vi glade for, at EuroShop endnu en gang opfyldte sit mandat som verdens førende messe", sagde Erhard Wienkamp, administrerende direktør hos Messe Düsseldorf, meget tilfreds med resultaterne af messen og tilføjede: "Vi skylder vores udstillere en stor kompliment. Med deres innovative kraft har de endnu en gang vist sig at være en magnet for hele branchen. På besøgssiden imponerede EuroShop endnu en gang med sin høje grad af internationalitet og var i stand til at registrere en yderligere stigning i messepublikummets beslutningskompetence", siger Wienkamp.

Udstillere fra 55 nationer deltog og rapporterer om gode kontakter og en klar vilje til at investere fra de besøgende. Andelen af besøgende i detailhandlen steg igen med 9% til over 50%.

Udstillere roste arrangementets høje internationale deltagelse: 68% af EuroShop-publikummet kom fra udlandet. Særligt positiv var stigningen i besøgende fra Sydøstasien, Afrika og Nordamerika. I alt rejste fagfolk fra 141 lande til EuroShop 2023, herunder fra så langt væk som Brasilien, Australien og New Zealand.

"EuroShop beviste endnu en gang sin særlige position som en drivkraft for detailhandlen," sagde Michael Gerling, formand for EuroShop Advisory Board og administrerende direktør for EHI Retail Institute. Sammenfattende sagde han: "Det viste sig igen at være en inspirationskilde og det har understreget messens relevans. Efter tre hårde år står detailhandlerne over for vigtige investeringer inden for fremtidens emner som digitalisering, energistyring og bæredygtighed."

Foto: EuroShop.

EuroShop 2023 tilbød alt for at imødekomme nutidens kundekrav: I offline detailhandel fortsætter kunderne med at elske at fordybe sig i verdener af erfaring og at blive adresseret følelsesmæssigt. På den anden side ønsker de ikke at give afkald på den bekvemmelighed, hastighed og høje grad af personalisering, de nyder, mens de handler online; Derfor har digitaliseringen taget enormt fart på tværs af næsten alle segmenter af detailhandlen. EuroShop afspejlede tydeligt denne transformation. Buzzwords som Smart Shopping, Connected Retail, Seamless Shopping eller Customer Centricity var allestedsnærværende på messestandene.

Bæredygtighed var det gennemgående tema på alle områder af dette års EuroShop. Udstillere demonstrerede imponerende, at bæredygtige butiksindretninger ikke kun bidrager til klimabeskyttelse, men også tilbyder masser af materiale til historiefortælling - fra innovative, bionedbrydelige butiksmonteringsmaterialer til visning af mannequiner fremstillet af råmaterialer hentet fra havaffald. Desuden var emnet energibesparelser i centrum, især inden for butiksbelysningssegmenterne.

Den næste EuroShop holdes i Düsseldorf fra den 22. til den 26. februar 2026. 

-PF

Relateret indhold

26.04.2024Designbase.dk

Detailhandlen forventer ikke længere prisfald

26.04.2024Designbase.dk

Nu skal du indberette din emballage for 2024: Sådan gør du

25.04.2024Designbase.dk

Messe Frankfurt tilbyder gratis onlineevents for alle

23.04.2024Designbase.dk

Den digitale sikkerhed halter hos danske SMV’er

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023