Detailhandel
11.01.2022|Designbase.dk
Brug butikkens fysiske rum som brandingkanal
”Det handler om at skabe oplevelser. I fremtiden skal de fysiske butikker ses som scener for historier, branding og det fysiske møde. Online og offline skal spille sammen, kunderne skal være deltagere og butikspersonalet skal være brand ambassadører”. Det mener Bettine Ortmann, der har udviklet en ny trin-for-trin model den oplevelsesbaserede tilgang til retail. DEAL hedder den: Definer, Aktiver, Eksekver og Lær er formen.
14.06.2021|Designbase.dk
Detailhandlen vil aldrig blive den samme
”Der er sket et permanent skift, som vil ændre den fysiske detailhandel fremadrettet. Butikkerne skal have en digital salgskanal, og de skal indstille sig på, at kunderne skal kontaktes på nye, alternative måder”. Det siger fremtidsforsker Jesper Bo Jensen fra Fremforsk. Han mener, udviklingen så småt var i gang, men at coronakrisen har fremrykket den 7-8 år.
Annonce
03.11.2020|Designbase.dk
Detailhandlen skal tage ansvar
Detailhandelsekspert Flemming Birch tager temperaturen på miljøfeberen, og han er ikke i tvivl: Den er høj! Bæredygtighed og klimavenlighed er noget, detailhandlerne er nødt til at tænke ind i deres forretning. Det handler nemlig ikke om en forbigående dille, men om en trend, der rækker langt ind i fremtiden, ikke mindst boostet af coronakrisen, og noget man som detailhandler SKAL være en del af.
Annonce