Georg Jensen i fremgang

2015 var et godt år for Georg Jensen, som oplevede salgsfremgang og åbnede nye butikker.

Den danske designvirksomhed Georg Jensen fik et godt år 2015. Virksomhedens årsregnskab for 2015 viser en salgsfremgang på 13 procent. Desuden åbnede Georg Jensens flere nye butikker, skriver detailfolk.dk.

Georg Jensen styrkede således i løbet af 2015 sin globale tilstedeværelse ved at åbne butikker i München, London, Taipei og Beijing:

Læs også: Georg Jensen åbner restaurant

”Væsentlige skridt blev taget i indsatsen for at udbrede Georg Jensens produkter til flere forbrugere og skabe en stærkere forretning”, siger Eva-Lotta Sjöstedt, administrerende direktør i Georg Jensen, i en kommentar til årsregnskabet.

Georg Jensens bruttoresultat steg med 15 procent til 708 millioner kroner, mens driftsresultatet steg til 44 millioner kroner.

aida a/s

Sponseret

Skab varme i køkkenet med RAW teak – naturlige redskaber med rodfæste i nordisk æstetik

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

07.11.2025Designbase.dk

Genanvendelsesindustrien: Bevar affaldssorteringen

06.11.2025Designbase.dk

Forbrugere snydes stadig i stort omfang af danskklingende netbutikker

06.11.2025Antex Plast A/S

Sponseret

Udvidet samarbejde med Montana Furniture

04.11.2025Designbase.dk

Bøde på 400.000 kroner for skjulte abonnementer

04.11.2025Designbase.dk

Ny analyse: SMV’ernes fremtidsforventninger rammer lavpunkt – industrien trækker ned

03.11.2025Formland

Sponseret

MCH gør status: Fra visioner til virkelighed

03.11.2025Designbase.dk

Private virksomheder øger deres grønne indkøb markant

03.11.2025Designbase.dk

Kan din lønfastsættelse klare ”velkommen på forsiden”-testen?

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023