Hvad kan Halloween lære os?

På bagkant af Halloween ser vi en voksende tendens.

Foto: 123RF.com

Ifølge National Retail Federation i USA bruger amerikanerne i år lige knapt 12,2 milliarder USD på halloween. I 2022 nåede forbruget 10,6 milliarder, og selvom inflationen gør lidt for at hive beløbet op, så er der tale om en meget, meget tydelig opadgående indikation. Det skriver Lahme ApS i deres nyhedsbrev.

Og tendensen ses også i Danmark.

”Det er vores erfaring, at selvom vi ikke forbruger på samme måde, som man gør i USA; og selvom halloween på ingen måde er det samme i DK (endnu…) som i USA, så er der meget at lære af disse tal, og det vigtigste, vi kan lære her, er, at vi alle sammen i stigende grad er klar på at slippe hverdagen og skabe fester, minder og events sammen”, lyder det fra Julia Lahme i nyhedsbrevet.

Hun ser samme tendens i Danmark. ”Selvom vi i stigende grad er begyndt at give julegaver fundet i genbrugsbutikker, og pynte med pynt, vi selv har lavet, så vil der også i Danmark blive fulgt op på denne trend til jul. For: Jo mere vi føler, verden er af lave, desto mere kaster vi os ind i de fester, der minder os om dengang, alt var godt. Julen i 2023 bliver med andre ord… overvældende”, lyder det.

-PF

Formex

Sponseret

Formex kickstarts the design autumn

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

16.10.2025Designbase.dk

JYSK tredobler bonus til butiksmedarbejdere efter rekordår

15.10.2025Designbase.dk

6 ting, du skal vide om danskernes forbrug på nettet

13.10.2025Designbase.dk

Generationsskifte har lige nu historisk gode vilkår

13.10.2025Designbase.dk

Konkursbilledet i Danmark: Stigning på 10 procent vækker bekymring

10.10.2025Designbase.dk

Fratræk din købsmoms på bogføringstidspunktet

08.10.2025Designbase.dk

Sådan kan AI skabe værdi og styrke konkurrencekraften i SMV'er

07.10.2025Designbase.dk

Sådan beskattes personalegoder i 2026

07.10.2025Designbase.dk

Et mere robust betalingsberedskab hilses velkomment

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023