Hvad kan Halloween lære os?

På bagkant af Halloween ser vi en voksende tendens.

Foto: 123RF.com

Ifølge National Retail Federation i USA bruger amerikanerne i år lige knapt 12,2 milliarder USD på halloween. I 2022 nåede forbruget 10,6 milliarder, og selvom inflationen gør lidt for at hive beløbet op, så er der tale om en meget, meget tydelig opadgående indikation. Det skriver Lahme ApS i deres nyhedsbrev.

Og tendensen ses også i Danmark.

”Det er vores erfaring, at selvom vi ikke forbruger på samme måde, som man gør i USA; og selvom halloween på ingen måde er det samme i DK (endnu…) som i USA, så er der meget at lære af disse tal, og det vigtigste, vi kan lære her, er, at vi alle sammen i stigende grad er klar på at slippe hverdagen og skabe fester, minder og events sammen”, lyder det fra Julia Lahme i nyhedsbrevet.

Hun ser samme tendens i Danmark. ”Selvom vi i stigende grad er begyndt at give julegaver fundet i genbrugsbutikker, og pynte med pynt, vi selv har lavet, så vil der også i Danmark blive fulgt op på denne trend til jul. For: Jo mere vi føler, verden er af lave, desto mere kaster vi os ind i de fester, der minder os om dengang, alt var godt. Julen i 2023 bliver med andre ord… overvældende”, lyder det.

-PF

aida a/s

Sponseret

Skab varme i køkkenet med RAW teak – naturlige redskaber med rodfæste i nordisk æstetik

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

17.11.2025Designbase.dk

Sådan får du værdi ud af influencer-samarbejder

14.11.2025Designbase.dk

Unge fritages for betaling af am-bidrag fra 2026

12.11.2025Designbase.dk

Over 40 millioner på vej ud i livsstilsbranchen

12.11.2025Designbase.dk

Vildledende klistermærker på stegepander

11.11.2025Designbase.dk

Mere end 1 mia. kr. til SMV’ere

10.11.2025Designbase.dk

Private virksomheder øger deres grønne indkøb markant

07.11.2025Designbase.dk

Genanvendelsesindustrien: Bevar affaldssorteringen

06.11.2025Designbase.dk

Forbrugere snydes stadig i stort omfang af danskklingende netbutikker

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023