Hvad kan Halloween lære os?

På bagkant af Halloween ser vi en voksende tendens.

Foto: 123RF.com

Ifølge National Retail Federation i USA bruger amerikanerne i år lige knapt 12,2 milliarder USD på halloween. I 2022 nåede forbruget 10,6 milliarder, og selvom inflationen gør lidt for at hive beløbet op, så er der tale om en meget, meget tydelig opadgående indikation. Det skriver Lahme ApS i deres nyhedsbrev.

Og tendensen ses også i Danmark.

”Det er vores erfaring, at selvom vi ikke forbruger på samme måde, som man gør i USA; og selvom halloween på ingen måde er det samme i DK (endnu…) som i USA, så er der meget at lære af disse tal, og det vigtigste, vi kan lære her, er, at vi alle sammen i stigende grad er klar på at slippe hverdagen og skabe fester, minder og events sammen”, lyder det fra Julia Lahme i nyhedsbrevet.

Hun ser samme tendens i Danmark. ”Selvom vi i stigende grad er begyndt at give julegaver fundet i genbrugsbutikker, og pynte med pynt, vi selv har lavet, så vil der også i Danmark blive fulgt op på denne trend til jul. For: Jo mere vi føler, verden er af lave, desto mere kaster vi os ind i de fester, der minder os om dengang, alt var godt. Julen i 2023 bliver med andre ord… overvældende”, lyder det.

-PF

Mere fra...

11.12.2023Designbase.dk

Maison&Objet introducerer ”Hospitality Lab”

08.12.2023Designbase.dk

Det nemme liv

07.12.2023Designbase.dk

Hvid vinter

06.12.2023Designbase.dk

Håndlavet naturnyhed

06.12.2023Designbase.dk

Det ønsker danskerne sig til jul i år

05.12.2023Designbase.dk

Alle har brug for et mentalt re-load

01.12.2023Designbase.dk

EuroCIS fremviser AI-værktøj for butikstyveri

01.12.2023Designbase.dk

Tefal og Jamie Oliver fejrer 20 års madlavning sammen

Events

Se alle

Udgiver

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023