Hvad kan Halloween lære os?
På bagkant af Halloween ser vi en voksende tendens.
Foto: 123RF.com
Ifølge National Retail Federation i USA bruger amerikanerne i år lige knapt 12,2 milliarder USD på halloween. I 2022 nåede forbruget 10,6 milliarder, og selvom inflationen gør lidt for at hive beløbet op, så er der tale om en meget, meget tydelig opadgående indikation. Det skriver Lahme ApS i deres nyhedsbrev.
Og tendensen ses også i Danmark.
”Det er vores erfaring, at selvom vi ikke forbruger på samme måde, som man gør i USA; og selvom halloween på ingen måde er det samme i DK (endnu…) som i USA, så er der meget at lære af disse tal, og det vigtigste, vi kan lære her, er, at vi alle sammen i stigende grad er klar på at slippe hverdagen og skabe fester, minder og events sammen”, lyder det fra Julia Lahme i nyhedsbrevet.
Hun ser samme tendens i Danmark. ”Selvom vi i stigende grad er begyndt at give julegaver fundet i genbrugsbutikker, og pynte med pynt, vi selv har lavet, så vil der også i Danmark blive fulgt op på denne trend til jul. For: Jo mere vi føler, verden er af lave, desto mere kaster vi os ind i de fester, der minder os om dengang, alt var godt. Julen i 2023 bliver med andre ord… overvældende”, lyder det.
-PF