Kend din målgruppe: Sådan handler de unge på nettet

Dansk Erhvervs E-handelsanalyse gør dig klogere på, hvordan danskerne handler på nettet.

Foto: 123rf.com

Dansk Erhvervs E-handelsanalyse ser på de unge forbrugerne,

Generelt om de unge: De er flittige brugere af e-handel. På abonnementstjenester er der godt gang i anvendelsen af personlig pleje og træning. De unge foretager lidt flere impulskøb end de andre målgrupper og bliver mere inspireret af SoMe. Tøj, sko og accessories købes oftere blandt de unge. De returnerer dog også flere ordrer end øvrige befolkningsgruppe.

3½ gange om ugen handler de unge onlinekunder i gennemsnit. Det er mere and de andre befolkningsgrupper; dog er beløbet også mindst pr. køb.

31 procent af de unges seneste køb er impulskøb mod 27% for alle onlinekunder.

16 procent får inspiration til deres seneste køb i en kendt butik via SoMe mod 9 procent generelt.

46 procent af de unge onlinekunder har handlet tøj, sko & accessories inden for den seneste uge.

aida a/s

Sponseret

Skab varme i køkkenet med RAW teak – naturlige redskaber med rodfæste i nordisk æstetik

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

19.12.2025Designbase.dk

Politianmeldt for vildledning

18.12.2025Designbase.dk

Mange virksomheder arbejder aktivt med diversitet og inklusion

18.12.2025Designbase.dk

Kvinder vælger fleksibilitet frem for løn

16.12.2025Designbase.dk

Beskæftigelsen stiger fortsat blandt indvandrere fra ikke-vestlige lande

15.12.2025Designbase.dk

Første dom for greenwashing

12.12.2025Designbase.dk

Højere kørselsfradrag og kørselsgodtgørelse i 2026

11.12.2025Antex Plast A/S

Sponseret

Bæredygtig plastproduktion

11.12.2025Designbase.dk

Salling fortsætter ekspansionen i hovedstadsområdet

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023