Kendiskok lancerer ny køkkenkollektion
Kok, YouTuber og iværksætter lancerer nuJacob Jørgsholm sin første “Core Collection” af køkkenudstyr. En serie udviklet og designet af Jacob selv med ambitionen om at hæve standarden for de redskaber, du bruger i køkkenet.
Jscob Jørgsholm lancerer ny køkkenserie. Foto: Adil Zaman
Efter mere end 10 år i restaurationsbranchen som stifter af Feed Bistro midt i København, skaber af Danmarks største YouTube-kanal inden for madlavning og medstifter af WagyuPusher, står Jacob Jørgsholm nu bag en ny produktlinje med en klar vision. Nemlig at forene køkkenudstyr i professionel kvalitet med æstetisk design, der passer ind i hjemmet.
”Siden jeg som 20-årig åbnede Feed Bistro, har jeg drømt om at lave min egen køkkenlinje, og at vi står her nu, hvor det endelig er en realitet, er fuldstændig surrealistisk. Jeg glæder mig som et lille barn til juleaften, til at få det her ud i hænderne på folk.” Det her betyder alt for mig. siger Jacob Jørgsholm.
En ny standard for køkkengrej
Den nye Core Collection er resultatet af et langt og intenst udviklingsarbejde, hvor samtlige prototyper efterfølgende testes i Jacob Jørgsholms eget “Test Lab” - det vil sige, at produkterne skal bruges under service over en længere periode på Feed Bistro, hvor Jacob sammen med sit team ser, hvordan produkterne opfører sig under maksimalt pres. Mere end 30 prototyper af pander og gryder er testet igennem med kokkene, for at sikre at produkterne lever op til de høje kvalitetskrav, Jacob Jørgsholm stiller til sig selv og kan stå inde for. Serien indeholder blandt andet stegepander i flere størrelser, kasseroller, sautépande, kokkeknive og strygestål
Foto: Adil Zaman
Produkterne er udviklet af Jacob med fokus på holdbarhed, brugervenlighed, æstetik og funktionalitet. Teamet har rejst jorden rundt og besøgt et utal af fabrikker og fået sendt prototyper frem og tilbage for endelig at nå i mål. En proces som forlængede launch et ekstra år, da alt skulle gøres til perfektion.
”For mig har det været altafgørende selv at kunne styre kvaliteten af mine produkter, hvilke materialer, der bliver brugt, og hvordan designet skulle se ud. Det er lige præcis derfor, at jeg har startet mit eget køkkenbrand frem for for eksempel at lave et samarbejde med et etableret køkkenbrand,” siger Jacob Jørgsholm.
Fra skærm til stegepande
Jacob Jørgsholm har opbygget en YouTube-følgerskare på over 113.000 med jordnært content om alt mad-relateret, gæster i verdensklasse og kompromisløs kærlighed til gastronomi. Han er kendt for altid være ærlig og umiddelbar i sin formidling og begejstring for mad; En begejstring han ønsker at give videre til alle hjemmekokke ved at tilbyde det samme professionelle udstyr, som han selv bruger med sit kokketeam på Feed Bistro. Nu tager han det næste skridt ved at introducere sin nye Core Collection.
”Det har kostet blod, sved og tårer at få færdigudviklet produkterne, og rejsen har været lang. Det har været 10 gange hårdere end jeg troede. Nu er det op til forbrugerne at bedømme, hvad de synes. Det er nervepirrende, men jeg er simpelthen så stolt,” siger Jacob Jørgsholm.