Sammen om fremtiden: Lifestyle and Design Cluster indfører medlemskab
Lifestyle and Design Cluster går over til betalt medlemskab – og styrker både netværk, viden og muligheder for de nye medlemmer.
Foto: 123RF.com
Virksomheder i mode-, møbel- og designbranchen får nu endnu mere ud af fællesskabet i den nationale brancheklynge. Lifestyle and Design Cluster går over til betalt medlemskab – og styrker både netværk, viden og muligheder for de nye medlemmer.
Efter mange år som gratis fællesskab indfører Lifestyle and Design Cluster nu medlemskab. Beslutningen sker på baggrund af et krav fra Erhvervsstyrelsen, og ønsket om at klyngerne skal være mere selvfinansierende og synliggøre værdien for deltagerne i økosystemet.
”Vi har i årevis arbejdet for at samle branchen og styrke virksomhederne, og det fortsætter vi med. Med medlemskab kan vi bygge endnu flere fordele ovenpå og sikre, at virksomhederne står konkurrencemæssigt stærkt i en tid med store forandringer," udtaler Betina Simonsen, direktør i Lifestyle and Design Cluster.
Mere værdi i et målrettet branchefællesskab
Med det nye medlemskab følger adgang til stærkere netværk med andre livsstilsvirksomheder, nyeste viden, internationalt udsyn og konkret hjælp til fx bæredygtighed, innovation og vækst.
Betina Simonsen, Direktør, Lifestyle and Design Cluster. Foto: Lifestyle & Design Cluster
”Vi kan hjælpe vores medlemmer med at ansøge om de ganske betydelige midler, som EU, erhvervsfremmesystemet og fonde sætter i spil. Senest har Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse genudpeget os som national styrkeposition og tildelt klyngen 55,6 mio. kr. til at udvikle og facilitere aktiviteter inden for livsstilsbranchen,” siger Betina Simonsen og forklarer, at ansøgte midler nu oftere kan dække lønudgifter til virksomheders egne medarbejdere: ”Det sikrer, at viden udvikles og forankres på arbejdspladsen, hvilket skaber endnu bedre rammer for innovation i en tid, hvor forandringer sker i et meget højt tempo.” -
Viden, samarbejde og udvikling
Samtidig forbliver fællesskabet kernen i Lifestyle and Design Cluster.
”Vi skal fortsat skabe rum for viden, samarbejde og udvikling. Medlemskabet handler ikke om at lukke sig om sig selv, men om at styrke det fællesskab, som allerede gør en forskel for danske livsstils- og designvirksomheder," siger Betina Simonsen, og glæder sig over, at mere end 100 af branchens organisationer allerede har tegnet medlemskab.
”Udviklingen går stærkt, og virksomheder, der står uden for fællesskaber som vores, risikerer at sakke bagud. Vores virksomheder ser medlemskab som en investering i viden, konkurrenceevne og fremtidig vækst," fastslår Betina Simonsen.