En shoppingoplevelse med wow-faktor
En markant dekoration i butikken forvandler shopping til en følelsesmæssig oplevelse.
Fra Decorations Unlimited. Foto: Christmasworld/Messe Frankfurt
Guld, sølv og et strejf af lilla kendetegner moodboardet hos 2dezign, designeksperterne fra Holland, der skabte Decoration Unlimited på Christmasworld med nye kreative ideer til en individuel kundetilgang. Denne gang var temaet Precious Moments med bløde nuancer, romantik og glamour.
Julen er og bliver interiørbranchens absolutte højsæson, og derfor er det også ekstremt vigtigt at butikken og butikkens vinduer spiller optimalt. Det er dekorationerne, der skal lokke forbrugerne ind i butikken, og det er dem, der skal inspirere til køb. Derfor ligger der en enorm betydning i den festlige og sæsonbestemte dekoration i visuel merchandising på POS.
Foto: Christmasworld/Messe Frankfurt
Slående dekorationer i vinduet og i butikken skaber en overraskende wow-effekt og en port til en anden verden, som vi rigtig gerne vil åbne, når det er jul. For det handler om at åbne kundernes øjne for spændende nye produkter og opfordre til direkte køb. Shopping skal gøre til en oplevelse.
Precious Moments er overskriften for Decoration Unlimited 2025, og Rudi Tuinman og Pascal Koeleman fra 2dezign slår fast, at det handler om at kombinere produkter til et følelsesladet kunstværk, der til julen 2025 er kendetegnet ved afrundede former, blide nuancer, romantik og glamour.
Cirkulære platforme kan skabe øer af inspiration og understrege denne tilgang. Ud over blomster og planter foreslår designerne, at man bruger andre designelementer fra naturen, såsom sommerfugle. Trykte stoffer er også store atmosfæreskabere.
Farvepaletten understreger blandingen af romantik og glamour. Det gælder de neutrale beige toner, sarte pastelfarver i kombination med vinterhvid og champagne.
Accentfarven er et strejf af lilla, og den rigtige mængde jul leveres af guld- og sølvtoner.
Foto: Christmasworld/Messe Frankfurt
Foto: Christmasworld/Messe Frankfurt
Foto: Christmasworld/Messe Frankfurt