Fra ikon til hverdagsdesign

Normann Copenhagen har introduceret nyt designbrand i samarbejde med Tivoli.

Pressefoto: Normann Copenhagen.

Tivoli-kollektionen forener det bedste fra dansk kulturarv og design og er starten på et helt nyt designbrand, der vil blive solgt globalt. Fællesnævneren for kollektionen er et legende og internationalt look. Normann Copenhagen har arbejdet med en bred variation af former, såsom gitre, riller, harlekin og prikker, mens gentagelser, lag på lag, gennemsigtighed og bevægelse er blevet brugt som dynamiske designgreb. Et varieret materialevalg, fra skinnede metaller til varme træsorter over til bløde tekstiler og tidløst porcelæn, afspejler dybden i den overvældende kollektion. På tværs af produktgrupperne skaber formgivning, prints og farver en fælles, genkendelig DNA.

Den omfattende kollektion består bl.a. af en serie af stilfulde knager, vægspejle og bakker i changerede blågrønne farver inspireret af de flotte påfugle, der frit bevæger sig rundt i Tivoli. Den ikoniske trærutsjebane fra 1914 har inspireret til skåle i stål og træ. Mens parkens velkendte lysunivers er fortolket som lysestager og en belysningskollektion af væglamper, bordlamper og pendler. Her finder man blandt andet Emperor pendlen, hvis karakterfulde moderne design, skabt af en lang, slank hals og sfæriske detaljer i skinnede messing, henter inspiration i havens asiatiske arkitektur.

Med service-stellet Banquet kan man skabe sin egen Tivoli fortælling gennem borddækningen. Et raffineret mønster af linjer og cirkler foldes ud i mundblæste vinglas, bestik i rustfrit stål og et stateligt porcelænsstel i 17 dele. Tivoli kollektionen byder også på en række af skønne prints. Nyfortolkninger af klassiske candy stripes giver associationer til havens søde sager, og Tivoli gardernes sidestribede buks er forvandlet til et simpelt to-stribe print. Printet Fairy Lights har referencer til havens lys og mønstre, mens overdimensionerede udgaver af klassiske, ternede prints er inspireret af det danske frokostbord. Det håndtegnede print Walk in the Park er frit komponeret af genkendelige elementer fra blomster, fliser, Pantomime Teatret og luftballoner sat sammen til et finurligt mønster.

www.normann-copenhagen.com

-SSK

Formex

Sponseret

Formex kickstarts the design autumn

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

22.08.2025Designbase.dk

Fremad til nye horisonter

22.08.2025Designbase.dk

Etly Klarborgs Årsnisser fylder 25 år

21.08.2025Nääsgränsgården

Sponseret

Vi udstiller på Formex

21.08.2025Designbase.dk

Succes på TrendSet Summer 2025

20.08.2025Designbase.dk

Oslo Design Fair samler 200 brands

20.08.2025Designbase.dk

Formland Autumn 2025: Udtalt udstillerglæde understreger messens relevans

20.08.2025Designbase.dk

Trenden fra Formland: Nuova Nostalgia

19.08.2025Designbase.dk

Så er det jul

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023