Personliggørelse i en kaotisk tid
Ilva præsenterer deres temaer til en kommende efterårssæson
Foto: Pia Finne
”Tidligere arbejdede vi med enkelte temaer, der matchede sæsonerne. I dag har vi mange teamer hver sæson. Stilretningerne mikses, og for forbrugerne handler i høj grad om personliggørelse – om at tage kontrollen tilbage i en kaotisk og usikker tid, hvor forbrugertilliden er lav, og hvor teknologien og AI stormer frem.” Det fortæller Ilvas designchef, Jane Schmucker Høegh forleden på et pressemøde, hvor man præsenterede Ilvas kollektion til det kommende efterår.
De temaer, man denne gang arbejder med, er Japandi i en ny udgave anno 2025 og i miks med
Temaet G-grounded, der byder på større, tungere møbler med masser af volumen og masser af polster og blødhed.
Looking back er et andet tema, hvor bl.a. røgfarvet træ for første gang har slået sig fat kommercielt.
Reflection er en industriel tendens, men også her p en ny måde, hvor tingene er high tec og glossy uden designet behøver være industrielt
Biomimicry imiterer naturen på puffer polstervarer, og sidst ses Crafted, hvor tingene gerne må have fortællinger og taktilitet.
Foto: Pia Finne
Foto: Pia Finne