Succes på TrendSet Summer 2025
TrendSet Summer 2025 talte17.139 besøgende, der kunne se nyheder og produkter til efteråret, vinteren og den kommende julesæson
Foto: TrendSet
Over 1.500 udstillere og mærker var denne gang at finde på TrendSet, og branchen er i bevægelse, lyder det. Det var tydeligt i stigningen i antallet af besøgende, der gæstede TrendSet. Femten procent af de virksomheder, der kom til TrendSet Summer 2025, havde tilmeldt sig for første gang nogensinde.
Detailsektoren har brug for nye, innovative og attraktive produkter for at kunne positionere sin forretning med succes, og på TrendSet Summer 2025 var der rig mulighed for det. I tre dage i juli samledes butiksejere, detailhandlere og indkøbere fra detail-, engros-, e-handels- og hotel- og cateringsektoren, og de blev mødt af nye ideer og merchandise til den kommende sæson i seks udstillingshaller.
I betragtning af den udfordrende situation i sektoren ko udstillerne sig til TrendSet med beskedne forventninger, men de blev glædeligt overraskede. På trods af lavere besøgsdeltagelse udtrykte udstillerne stor tilfredshed med messens forløb og det opnåede salg.
Færre besøgende – men mange ordrer. Er det muligt?
Ja, for der er en årsag til faldet i besøgstallet – og det gælder lige meget på alle messer. Siden coronakrisen i 2020 har TrendSet ligesom andre messer oplevet en markant ændring i besøgsstrukturen med hensyn til antallet af besøgende pr. registreret virksomhed. Forholdet mellem mennesker og virksomheder er faldet markant, så gennemsnitsværdien på 1,8 personer målt gennem årene nu er faldet til 1,4 personer pr. virksomhed. Dette har ført til det fænomen, at selvom lidt flere virksomheder besøgte TrendSet, faldt antallet af besøgende med næsten 13%. Besøgene bliver mere koncentrerede, ordrerne bliver mere fokuserede, og salget stabiliserer sig. Derfor opnåede TrendSet Summer 2025 konsekvent gode resultater, ligesom tidligere TrendSet-begivenheder også gjorde.
Foto: TrendSet
"Vi ser i stigende grad, at vores koncept, som er fokuseret på branchen og vores besøgende, er en garanti for succes," opsummerede Tatjana Pannier, administrerende direktør for TrendSet, og reflekterede over messens stabile succes selv i udfordrende tider. "Vi er trendplatformen, der offentliggør rapporter om alle nye trends, retninger, farver, former og mønstre i god tid før messen, hvilket gør det muligt for detailhandlere at omhyggeligt kuratere deres nye produktlinjer tidligt. Vi er innovationsplatformen, hvor produkter er klart grupperet i fire industrisektorer, 15 kategorier af produktserier og to emneområder, hvilket gør dem håndgribelige og tilgængelige. Vi er bestillingsplatformen, der præsenterer nye produkter fra kendte, nye, innovative, regionale, nationale og internationale mærker to gange om året live på Messe München og året rundt i vores online inspirationsområde TRENDSET365 i en sæsonbestemt cyklus for bestilling. Alt, hvad vi gør, har til formål at give detailhandlere præcis de produkter, der vil være efterspurgte i den kommende sæson, forenkle købsbeslutninger og give tidlig information og inspiration på alle kanaler, live og online."
Tre dage med trends, nye produkter og netværk
Efterår og vinter er blandt de vigtigste tider i detailhandlen. Især festsæsonen, som begynder om efteråret med Thanksgiving og Halloween og når sit højdepunkt om vinteren med advent, jul og nytårsaften, repræsenterer den højeste indtægtsgenererende tid på året. Derfor skal lagrene fyldes med nye bedst sælgende produkter om sommeren. Derfor blev der bestilt en betydelig mængde nyt merchandise i løbet af TrendSet Summer 2025. En positiv stemning, stor interesse for nye trends og en stærk appetit på at bestille dominerede TrendSet Summer 2025.
I 15 interiør- og livsstilsmesseområder fik de besøgende nye ideer og afgav ordrer direkte. Emneområderne TrendSet Newcomer og TrendSet Bijoutex indeholdt specielle, fokuserede og innovative nyheder og produkter inden for Living & Giving-sektoren. De små, innovative, nye og lokale virksomheder i TrendSet Newcomer præsenterede lovende, regionale, fair, håndlavede og bæredygtige produkter. Med sine attraktive tilbud inden for mode, bijouter og tilbehør tiltrak TrendSet Bijoutex endnu en gang en lind strøm af besøgende.
Hvad er nyt i efterår/vinter 2025/26
Designene til efterår/vinter 2025/26 sæsonen er drevet af en kreativ, munter stemning med en naturlig, moderne, dels nostalgisk og dels futuristisk retning. Bæredygtigt design tror på en bedre fremtid og viser individualitet såvel som mangfoldighed. Historiske temaer og folkloristiske mønstre genopfrisket på en moderne måde fremkalder en følelse af kontinuitet og hjem. Runde, bløde former sammen med bløde, overdådige materialer skaber en beroligende, overbærende atmosfære. Glatte teksturer og legende overflader komplementerer atmosfæren perfekt.
Helt sikkert hyggeligt: Jul 2025 trends
Uanset om det er vintage eller futuristisk, klassisk eller moderne, rustikt eller urbant – juledesignet i 2025 er frem for alt én ting: utroligt hyggeligt. Retro- og vintage-inspireret feriestil møder håndværk, hyggelige materialer og levende farver. Klassiske slikrørsmønstre får et moderne twist med digitale nuancer. Rebelske print giver dristige festlige statements. Matterede overflader af glas og metal skaber subtile vinterscener i form af snefnug, fyrretræer, stjerner, grantræer og hjorte. Folkloristiske og naturinspirerede temaer med traditionelle mønstre, frodigt grønt, stiliserede blomster og mytiske skovmotiver fremkalder en eventyrlig atmosfære. Himmelske elementer som sol, måne og stjerner i glitrende metaller og masser af glitter bringer glamour til juledekorationen.