Vær i nu’et!

Zone har skabt en ny spa-serie INU, der giver detailbranchen en god mulighed for at komme ind i et nyt segment.

INU er ikke en sjælden luksus – men selvforkælelse, du kan tillade dig at gøre til et dagligt ritual..

”Vi lever i en tid, hvor vi bevæger os fra materialismen mod det mere enkle, autentiske og individuelle. Global opvarmning og et ændret politisk klima har intensiveret vores bevidsthed om etik og miljø, og vi stiller derfor endnu højere krav til produkters etiske og miljømæssige egenskaber. Det har vi lyttet til i udviklingen af INU”, siger Michael Bruun, design- og brandmanager hos Zone, og dermed tager Zone også skridtet ind i spa-segmentet, hvor sæber, duftlys, yogamåtter og roomsprays giver selskab til de mere hardcore produkter som toiletbørster, sæbedispensere, vasketøjskurve og tandbørstekrus.

”Selve navnet INU er en kreativ omskrivning af udtrykket ”At være i nuet”, forklarer Michael Bruun: ”Vores grundide var, at man ofte føler sig mere afslappet og lader bedre op, hvis man opholder sig i naturen eller befinder sig på et spa-hotel. Så vores mål har været at trække følelserne derfra og hjem i det private bademiljø samt boligen i øvrigt, og derfor indgår der også boliginteriørprodukter i INU”.

Michael Bruun fortsætter med at forklare ”Med vores erfaringer og design DNA fra vores øvrige badserier ser vi INU som en naturlig forlængelse af vores kollektionsudvidelse, og da vi allerede er bredt globalt repræsenteret hos forhandlere over hele Europa, ser vi frem til at se INU vokse som et subbrand under Zone Denmark. Hele vores koncepthistorie vil afspejle det fremadrettet - uden at vi går på kompromis med den kommercielle idé og det voksende behov for nærhed og ro, som vi alle søger. Så hvis vi sammen skubber lidt til den megatrend, er vi på rette vej”.

Til at præsentere INU i butikkerne er der udviklet indretningsmoduler, der skaber den rette rolige stemning omkring INU. Materialerne er nordiske træsorter og INU signaturfarvet metal, så forbrugerne rammes på følelserne helt fra første møde i butikken.

Jeg gør mig umage
Serien er skabt i et tæt samarbejde med designeren Tilde Nygaard.

”Jeg kan ikke li’ udtrykket perfektion, men jeg gør mig altid umage. Det er det mindste, man kan gøre”, fortæller Tilde.

Tilde Nygaard er meget opmærksom på detaljer, for slet ikke at tale om farver.
”Jeg tænker farver hele tiden og ser farvekombinationer overalt. Det er en del af min måde at opleve verden på, som jeg bruger i mit arbejde. Og når produkter er enkle i deres udtryk, spiller detaljer og farver en enorm rolle”.

Som en afgørende fase i udviklingen afprøver Tilde altid prototyper i sit eget hjem. Det giver mulighed for at få de sidste detaljer på plads, inden designet overgår til produktion. Det gør hjemmet til en naturlig del af hendes arbejdsplads. ”Jeg skal mærke tingene, inden jeg ’slipper dem løs’. Kvalitet og funktion skal selvfølgelig være i orden, men hvis de samtidig appellerer til sanserne og rammer noget i dig – så bliver du mere knyttet til produktet. Min største ambition er at designe produkter med lang levetid, som bliver en funktionel og æstetisk del af andres hjem og hverdag. Lykkes det, er mit arbejde gjort”, konkluderer Tilde.

Alle INU’s produkter er selvfølgelig fremstillet i et organisk design og af rene, miljøvenlige materialer og råvarer, der understreger konceptets pagt med naturen, ligesom emballagerne også er skabt med tanke på bæredygtighed.

Relateret indhold

18.06.2024Designbase.dk

København er en designmetropol

18.06.2024Designbase.dk

Bureaukratibyrden rammer de små

18.06.2024Designbase.dk

Spændende nyt koncept på imm Cologne

17.06.2024Designbase.dk

Formland Speak Up: Inspiration og vidensdeling

17.06.2024Designbase.dk

Et liv tæt på naturen

17.06.2024Vinding et co A/S

Sponseret

Hvem er Vinding Et Co?

14.06.2024Vinding et co A/S

Sponseret

Rød december hygge

14.06.2024Designbase.dk

3daysofdesign: Nye franske designere på ambassaden

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

06.07.2024

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023